Specificaties 11,6" (1366x768), 16GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

HP Chromebook 11-2001nd Review

Giszmo 19 oktober 2014, 853 views

HP Chromebook 11-2001nd

Er een paar dagen in gebruik gehad en weer terug gestuurd omdat na inpluggen van een headset de connector meteen defect was.

Pluspunten

• Start snel op
  • licht van gewicht

Minpunten

• HP Chromebook 11 had een IPS scherm, deze niet
  • slechte kijkhoek
  • kwaliteit(scontrole?)

Raakte meteen al defect na het inpluggen in de audio-connector waardoor de interne luidspreker aan en uit gaat bij beweging of typen.
Start snel op en alles verloopt vlot. Je bent wel geheel aan Google overgeleverd en net zo of misschien wel beperkter dan IOS. Skypen en wat niet des Googles is, is er niet bij, maar dat kun je tevoren weten.
Door het defekt moest het apparaat weer in de fabrieksstand. Volgens "help" moest daarvoor een app gedownload worden die het echter niet deed en om te kunnen werken met een link naar een hulp app verwees die vervolgens niet beschikbaar was.
Uiteindelijk bleek het gewoon als "white wash in het OS zelf te zitten.
Wat me vooral tegenviel was het scherm. De voorgaande HP11 Chromebook die teruggetrokken is vanwege problemen met de voeding viel op in tests vanwege het mooie IPS-scherm. Deze heeft een mat scherm waar op zich niets op tegen is maar de kijkhoek is gewoon slecht. Zeker voor mobiel en
dus bewegend gebruik.
Los van het defekt vond ik het al met al een tegenvaller.

Heb jij ook een HP Chromebook 11-2001nd?

Ik had liever wat meer info gehad over de dagelijkse praktijk van Google OS.
In dagelijkse praktijk valt er binnen de Google beperkingen goed mee te werken. Alles start snel op en het toetsenbord is ruim genoeg en werkt goed. Qua internetten, mail en wat je er verder mee kunt is het veel prettiger om mee te werken dan een tablet.
Vergelijk je het met een notebook dan is ook de snelheid en geen last hebben van de langdurige vertragingen door Windows updates en herstarts een voordeel. Qua opslag ben je aangewezen op de cloud of eigen externe usb opslag. Mijn WD Mybooklive opslag kon ik niet gebruiken, daarvoor is
(nog?) geen Chrome software voor beschikbaar.
Door het defekt in het geluid heb ik hem teruggestuurd en niet laten vervangen. Het scherm viel me tegen zeker omdat het IPS scherm van de voorganger zo goed beoordeeld was.Eindelijk eens een redelijk betaalbare notebook met een goed scherm. Waarom HP zoiets positiefs in een praktisch identiek apparaat vervangt is me een raadsel.