Specificaties 5.1-set met subwoofer en 3x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Harman Kardon BDS 880 Review

EdwinBk 19 oktober 2014, 3.030 views

Harman Kardon BDS 880

2 wk in bezit. Goed verpakt. Set is compleet geleverd. Ziet er zeer mooi uit. Je voelt eigenlijk de kwaliteit al aan de kleine luidsprekers. Muurbeugels bijgeleverd. Subwoofer is draadloos maar ook dmv kabel aan te sluiten. Verder een zeer mooie set met goed geluid.

Pluspunten

• Kwaliteit.
  • Subliem geluid, zeker voor films.
  • Set is zeer uitgebreid en klaar voor de toekomst.

Minpunten

• Bijgeleverde kabelaansluiting subwoofer is 6 mtr en dus veel te kort.
  • Geen heldere, duidelijke gebruiksaanwiizing voor de vele opties die er mogelijk zijn.
  • Is voor mij een complex systeem. , aansluiten en instellen is een drama.

Geluidskwaliteit Score: 5

Installatie van het geheel naam enige tijd in beslag.
Dit komt in hoofdzaak doordat ik niet al teveel weet van de huidige audio techniek en doordat de bijgeleverde handleiding uiterst summier is. Ook op internet is hier weinig over te vinden in forums. Daarnaast worden er uitdrukkingen gebruikt welke ik eerst op internet op moet zoeken wat ze betekenen. Er zitten heel veel mogelijkheden op het systeem. Hierdoor zal het nog een lange tijd duren eer ik alles uitgedokterd heb.
Het geluid wat ik er tot nu toe uit heb gekregen klinkt zeer goed.
Gave films met actie en veel geluid zijn grandioos.
Koppelingen met Sony 55W828B tv en Samsung SMT-C7140 kabeltuner met harddisk gaat wat moeizaam. Moet hier nog veel tijd in steken om dit uit te zoeken.
Verder een mooie set met goed geluid.

Heb jij ook een Harman Kardon BDS 880?

De ervaring van de HK home cinema sets m.b.t. de installatie kan ik onderschrijven. Heb net de BDS 780W geinstalleerd en de handleiding is echt veel te summier. Heeft behoorlijk wat tijd gekost. Het apparaat kan veel, maar ook veel niet is mijn opinie. Als je de mediaspeler mogelijkheden vergelijkt met b.v. de Mede8er mediaspelers, heeft HK echt nog een inhaalslag te maken m.b.t. functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Hoop ook echt dat ze dat doen middels firmware updates, want design is mooi en geluid is goed en potentie voor verbeteringen in UI is waar te maken via die firmware updates.
Heb hem een weekje in huis nu. Je krijgt wat je mag verwachten van een high level systeem, namelijk een Home Cinema van uitmuntende kwaliteit. En ja, jammer, maar het is nu eenmaal geen mediacenter. Ik heb mijn Mede8er x10003D gewoon met high speed op een HDMI poort aangesloten; m.i. kan de functionaliteit van zo'n mediacenter gewoon niet 1:1 worden ingebouwd in een Home Cinema zonder aan kwaliteit of afmeting in te moeten boeten.
Verder mis ik niet echt veel aan dit apparaat; alles werkt gewoon als een zonnetje. Moet alleen nog kijke hoe die afstandsbediening kan worden geprogrammeerd voor mijn Amino settopbox (code staat er bij); krijg dit gewoon niet werkend, maar dat ligt bijna zeker aan mij.
Bedankt voor jullie reviews, ik heb sinds kort deze set ook in bezit.

Mij valt op dat de geluidskwaliteit via de ingebouwde DLNA functie en USB een stuk minder is als wanneer ik hetzelfde bestand vanaf de zelfde NAS stream via de AppleTV, Mediaplayer, Airplay of Bluetooth.

Ik heb via de ingebouwde DLNA functie of USB echt aanzienlijk minder Bass.
Uiteraard heb ik de set geupgrade naar de meest actuele firmware zonder enig resultaat. Ook de helpdesk van Harman Kardon geeft mij het snuggere antwoord dat het aan het bronbestand of afspeelapparaat licht.... Heel fraai...Via alles behalve de ingebouwde DLNA of Usb functie klinkt het hetzelfde.

Meer mensen die dit al opgevallen is? Ik hoop dat Harman Kardon deze bug fixt.