BlackBerry Passport QWERTY Zwart Review

Devilmen 19 oktober 2014, laatste update op 10 december 2015, 74 views

BlackBerry Passport QWERTY Zwart

Mooi apparaat wat doet wat ik er van verwacht. Apparaat werkt vanaf moment 1 soepel en intu´tief (komende van 5 jaar Android en nooit BB gebruikt te hebben)

Pluspunten

• Baterijduur
  • Bouwkwaliteit, qua looks en feel
  • Android apps naar eigen BB World

Minpunten

• Lage beschikbaarheid telefoons en accesoires (omdat we een minpunt MOETEN opgeven)
  • drie keer in 1 jaar retour vanwege defect

Update 1 - 1-Mrt-2015:
Na circa 6 maanden werkte het volume zachter toetsje faulty. Met veel pijn en moeite kreeg je het volume zachter of een screen shot gemaakt.
Coolblue gebeld zij adviseerde een Factory Reset. Zo gezegd zo gedaan. De Factory Reset mocht helaas niet baten.
RMA aangemaakt, retour naar Coolblue en na drie weken ontving een nieuw toestel. De reperateur had besloten dat het toestel gewisseld diende te worden.

Update 2 - 10-May-2015:
Na twee dagen wilde ik de telefoon aansluiten in de auto om muziek te luisteren middels de 3.5mm plug. Dit werkte niet. Initieel dacht ik dat de kabel de schuldige was. Thuis origineel BB headsetje geprobeerd, werkte niet. Zondagavond meteen Coolblue gebeld. Weer is een RMA aangemaakt en heb ik het toestel opgestuurd. Ook nu drie weken moeten wachten. Dit maal had de reperateur besloten de SW opnieuw te installeren. Op het moment heb ik (nog) geen andere defecten gemerkt aan mijn telefoon.

Update 3 - 16-Nov-2015:
Sinds enkele dagen binnenhuis geen ontvangst met de BB.
Contact gehad met VF of een mogelijke netwerkstoring aan de orde was. Dit bleek niet te zijn.
De SIM kaart in de Nokia E52 en Samsung S3 geplaatst. Beide telefoons hadden wel ontvangst.
Coolblue gebeld, RMA laten maken en verzonden.
Na twee weken bericht ontvangen dat het toestel vervangen is.
Nieuw toestel ontvangen op 2-Dec-2015, is dus derde BB Passport.

Update 4 - 2-Dec-2015:
Tijdens de initialisatie/boot/in gebruikname sequence moet ook het toetsenbord getest/ervaren worden.
Het toetsenbord bleek niet te werken.
De telefoon een keer uit en aan gezet, zonder succes. Toetsenbord bleef niet werken.
Ook mijn vrouw en zoonje laten swipen over het toetsenbord om mij zelf uit te sluiten. Helaas, ook zonder succes.
Coolblue gebeld om te bespreken dat ik de BB Passport helemaal beu ben en een ander toestel wens, geen Passport.
De klantenservice heeft mijn wens genoteerd en mij verzocht het toestel retour te sturen. Wanneer het toestel ontvangen wordt door Coolblue zal de Retourafdeling contact met mij opnemen om de opties te bespreken.
Op 10-Dec-2015 heb ik bericht ontvangen van Coolblue met een goede oplossing.
Ik mag voor een goed bedrag (en eventuele bijbetaling) een nieuw toestel bij hun uitzoeken.
Dank Coolblue voor de goede oplossing!

Heb jij ook een BlackBerry Passport QWERTY Zwart?