Dirt Devil Spider M607 Review

Alex86 17 oktober 2014, laatste update op 17 november 2014, 13.754 views

Dirt Devil Spider M607

Voor een zeer scherpe prijs een 'domme' stofzuigerrobot. Doet zijn werk en ruimt veel kattenharen op. Het perfecte instapmodel!

Pluspunten

• Goedkoop
  • Perfecte aanvulling op reguliere stofuizger
  • Zuigt veel op, waar haalt die het vandaan..

Minpunten

• Geen laadstation
  • Te klein opvangbakje
  • Accu

Energieverbruik Score: 4
Thuis zijn we geen fans van stofzuigen. De twee indoor-katten die met ons samenwonen houden ook helemaal niet van stofzuigen! Echter moet het eigenlijk 2 keer per week gebeuren. Kattenharen en kattenbakkorrels en normale stof zijn altijd wel aanwezig. Na eeuwige discussie met mijn vriendin over wie er nu moet stofzuigen, hebben we samen besloten om een hulpje te kopen. We hebben eerst gekeken naar duurdere modellen, rond de 350 euro. Maar voor ons 50 vierkante meter appartement vonden we het beetje overdreven. Na een paar uur rondneuzen op internet kwamen we Dirt Devil M-607 tegen en dachten we: waarom niet.

Verpakking en Inhoud.
In de verpakking:
- M607 Spider
- 4 borstels (2 reserve, mogelijk nodig mochten de katten deze aanvallen...:))
- 2 filters waarvan ééntje al in de robot
- adapter
- gebruiksaanwijzing

Levering en bezorging gebeurde vlekkeloos. Daar hebben we niks op aan te merken. De robot was prima ingepakt en de handleiding voor assemblage was eigenlijk niet nodig.
Batterij op z'n plek en borstels in-klikken. Het voelde allemaal beetje goedkoop aan, maar onze verwachtingen waren al best laag. Na 1 minuut was de robot klaar om opgeladen te worden.

Appartement/werkgebied.
Het is ook wel handig om te vermelden welke obstakels de robot bij ons meemaakt. Ons appartement bestaat uit een woonkamer van ongeveer 35, gang van 6 en slaapkamer van 14 vierkantenmeter. In de woonkamer staan uiteraard paar stoelen, bureaustoel, grote hoekbank, paar kasten. In de slaapkamer een grote bed. Alle vloeren zijn van laminaat en de overgangen van kamers is een kleine drempel van ongeveer 7mm. Met al deze obstakels heeft de robot geen moeite mee.

Aan het werk.
De stofzuiger moest eerst nog even 4 uur opladen. Vervolgens werd het spannend. Na het aanzetten begint de robot aan zijn schoonmaakronde, heel secuur reed hij rond in de woonkamer. Na ongeveer 30 minuten was het opvangbakje vol met haren. De batterij ging het eerste keer langer mee dan aangegeven, zo'n 1.5 uur heeft hij het volgehouden en hij moest het volgens de handleiding maximaal 60 minuten doen.

Functies.
De stofzuiger kent 3 stofzuigerfuncties. Je kan echter beter spreken van 1 functie en die is AAN. De stofzuiger wisselt na enkele minuten zelf van functie. In de handleiding wordt gesproken over "volledig automatisch werkende robot". Je kan het noemen wat je wilt, maar het is gewoon een dom apparaat met een timer per functie. De drie standen die hij kent zijn: toevalsmodus, circelmodus en randmodus. Laatste lijkt het beste te werken.

Als aanvulling kun je instellen welke drempels (valbeveiliging) hij wel of niet aan moet kunnen. Dit werkt volgens een lichtsensor die door middel van 3 schuifschakelaars in te stellen zijn, er zijn ook 3 sensoren (links, rechts en voor).

Accu.
De accu werkt na paar keer gebruik iets minder dan een uur. In deze uur is het opvangbakje bijna 2x vol. Missie geslaagd! Echter zouden we het niet erg vinden als de accu niet weer paar uur aan de adapter moet..

Conclusie.
Verwacht zeker geen wonderen. De robot is niet duivels goed of slecht. Hij doet gewoon zijn werk en we noemen hem Bob The Spider. ;) Werkt prima, echt een aanrader. Na paar weken verwachten we niet meer zonder te kunnen! Eigenlijk nu al.

-----------------------
Update 20-10-2014.
+algemene opmerking: nu paar dagen in bezit, de robot is maar 1 keer vastgelopen. Vloer blijft lekker schoon!
+kamerindeling info.
+accu

Heb jij ook een Dirt Devil Spider M607?

Besteld! Zo nodig kan ik ook wel zorgen dat hij niet bij de mat kan komen. Ik ben benieuwd hoe goed dit gaat werken, het is wel echt een koopje. Helaas moet ik er nog een dag of wat op wachten want er mag wel weer eens gestofzuigd worden :-).

Nogmaals bedankt.
Graag gedaan, ik hoop dat je net zo tevreden ben als wij.

Ongeveer om de 3 dagen laten we 'hem' nu los...
Alex86, bots deze robotstofzuiger niet te hard tegen je meubelen aan? Of heeft deze een bumperrand?
Er is een bumperrand. Zie foto 4
okee bedankt! En nog steeds tevreden met "Bob"?
We zijn nog steeds tevreden. Hij is nog regelmatig bezig en 'vind' nog genoeg stof en kattenharen. -1 vol batterij resulteert makkelijk in 2 volle bakjes stof/haren.

Het is geen perfecte apparaat, maar zorgt er goed voor dat onze vloer relatief schoner is. Ofwel, je kan lekker tv kijken terwijl andere kamer naar je gestofzuigd wordt.
okee mooi bedankt voor je nuttige review!
Ik heb deze robot stofzuiger gekocht, en tot mijn verbazing kon hij niet tippen aan de agait die ik daarvoor had en die compleet versleten was. De dirt devil sloeg stukken over, en had duidelijk een andere programmering dan de agait, die echt de hele kamer deed. Na 20 pogingen is hij naar de kringloop gegaan. Wat een waardeloos ding.
Jammer dat je er minder plezier van hebt gehad. We zijn thuis nog erg tevreden met onze robot.

Op welke punten was de Agait beter? En waarom heb je de Dirt-devil niet gewoon (door-)verkocht?
Bedankt voor de review. Ik vind 350 euro ook wat veel, daarvoor kun je ook een schoonmaakster huren voor 28 uur(wit). Goed om te weten dat er voor weinig geld ook opties zijn. Blijft deze niet steken op de mat bij de kattenbak? Ik heb een vrij dikke mat die veel kattenbak korrels opvangt. Hoe gaat de stofzuiger om met (hoge) drempels?

Voor mensen die op zoek zijn naar aanschafmogelijkheden voor nieuwe borstels of filters: http://www.amazon.de
Het plekje waar het uitloopmat van de kattenbak is komt die niet.. De mat staat tussen de uitgang van de kattenbak en een muur en Bob is te breed om daar tussen te kunnen :) Hij zou er zeker wel op vastlopen!

Wat betreft de drempels, paar minimeter kan die wel hebben, ik heb het zelf hier niet uitgebreid getest, maar met 'onze' 7 mm red die zich prima ...
Alex heb nog een vraag over deze stofzuiger. Limiteerd hij zichzelf tot 1 kamer of rijdt hij random door het huis heen van kamer naar kamer? Ik heb namelijk een huiskamer die zonder drempels naar de andere slaapkamers leidt. Weet de stofzuiger ook soort van dat hij klaar is met de kamer en gaat dan naar de volgende, of moet je hem zelf daarheen begeleiden? Alvast bedankt.
Ik heb kleine drempels maar hij gaat zelf naar een tijdje naar een andere ruimte. Het is soms makkelijker om de robot zelf te verplaatsen, maar in principe zou dat niet nodig moeten zijn.

Echter de robot is nooit echt klaar, hij is of vol of de accu is leeg. Hij loopt zijn programma's door en meestal komt dit bij het programma "randmodus" zelf in een ander ruimte terecht.

Soms gaat dit wel 3 keer achter elkaar de randen doen, maar dat is mooi want daar is het meeste stof en vooral kattenharen! Het is niet echt een slimmen robot, maar tot op heden zie ik geen grote reden om 300 euro meer uit te geven. 1 ding zou mooi zijn, namelijk zelf opladen....
Mochten er nog vragen zijn, ik hoor het graag! Bobby doet zijn werk nog steeds om de 2 a 3 dagen zeer goed!!
Hoe is het met Bobby? Still alive?
#2jaarLater
Hoi, Ja! Bobby leeft nog en doet zijn werk nog steeds... We zijn nog steeds erg tevreden.
Hey Alex,

Lekker korte en krachtige review, bedankt!

Is dit ook iets voor een kamer met tapijt?
Nee, alleen een uitloop-mat in de gang van ongeveer 80*120. Met er overheen rijden heeft die geen moeite, maar om deze echt zichtbaar schoner te hebben heeft die wel paar run's nodig.