LG G3 32GB Zwart Review

Kevin_ve 16 oktober 2014, laatste update op 16 oktober 2014, 531 views

LG G3 32GB Zwart

Top high-end smartphone met een mooi design, sublieme beeldkwaliteit en waarvan de prijs net iets lager ligt dan bij de concurrentie.

Pluspunten

• Design
  • Compacte 5.5 inch
  • Knock code

Minpunten

• Accuduur
  • Snel warm
  • Luidspreker achteraan

Na zeer lange tijd (lees 4 jaar) een iPhone 4 gebruikt te hebben wou ik toch eens wat anders. Dus werd het tijd voor een Android telefoon, maar welke? Er zijn er zoveel. Lange tijd was ik aan het twijfelen om een Nexus 5 te kopen, toch wou ik nog even wachten op de Nexus 6. Als ik dan ergens rondwandelde kon ik het ook niet laten om een telefoonwinkel binnen te gaan en te kijken naar alle toestellen. Mijn voorkeuren gingen uit naar een OnePlus One, al heb ik liever de telefoon eerst even vast voor ik hem koop/bestel. De andere toestellen die me ook wel aanspraken waren de HTC One M8, LG G3 en natuurlijk ook de Nexus 6. De LG G3 heb ik dan uiteindelijk gewonnen bij Coolblue, dus dat maakte mijn keuze zeer gemakkelijk.

Design
Het design van deze telefoon vind ik super, dat was ook wat me zo aansprak aan de LG G3. Het is LG gelukt om toch een zeer compacte behuizing rond een zeer mooi groot 5.5 inch QHD scherm te maken. Bovendien ziet die behuizing er ook nog eens supermooi uit. De achterkant is van plastiek maar lijkt geborsteld metaal waar je ook geen vingerafdrukken op ziet. Op de achterkant zijn ook de volume knoppen en de powerknop te vinden. In het begin was dit even wennen. Uiteindelijk is dit zeer praktisch. Je kan er gemakkelijk met je vinger bij en is handig te bedienen. Ook is er aan de achterkant de luidspreker te vinden. Deze klinkt zeer goed al vind ik dat als je de telefoon neerlegt het geluid een beetje geblokt wordt.

Camera
De camera neemt prachtige foto's en de autofocus gebeurd zeer snel, dit door behulp van een laser. Deze meet hoever de afstand is naar het onderwerp waarvan je een foto wilt trekken. Ook is er een dual LED flitser aanwezig, die doet het behoorlijk goed. Er zijn ook leuke features aan de camera. Hou je de volume knop down in, dan opent de camera applicatie. Je kan de camera ook op commando foto's laten trekken door bv.: cheese, LG, ... te zeggen. De kwaliteit van de foto's zijn zeer mooi en zien er heel goed uit met mooie rijke kleuren.

Scherm
Dat een 5.5 inch QHD scherm er prachtig uitziet hoef ik jullie niet meer te vertellen. De foto's en video's zien er hierdoor prachtig uit. Al is een verschil met een goed HD scherm amper te zien. Als het scherm aanstaat zijn er ook geen vingerafdrukken te zien en bij felle zon of fel licht blijft het zeer goed zichtbaar. De automatische helderheid gebeurt zeer goed en snel, toch vind ik dat er in donkere ruimtes wordt gekozen voor een iets te donkere helderheid. Ik ben eerder geneigd om zelf de helderheid in te stellen en de automatische helderheid af te zetten.

Accu
De accuduur vind ik maar matig. Bij intens gebruik en de helderheid op 100% gaat deze toch iets te snel leeg. De telefoon wordt door intens gebruik ook snel warm. De accu is relatief snel opgeladen dus dat is wel handig. Ook is er de mogelijkheid om draadloos op te laden, al gaat dit een stuk trager dan normaal. De accu kan vervangen worden omdat de achterkant van de telefoon verwijderd kan worden.

Extra's
Een zeer handige feature is de Knock code, door dubbel met je vinger op het scherm te tikken activeer je het scherm net alsof je op de powerknop zou klikken. De Knock code vind ik al onmisbaar geworden. Aan de Knock code kan je ook een Guest account koppelen wat dan weer een leuke andere feature is. Deze Guest account kan je instellen met de beperkte applicaties die jij enkel wil delen met je zogenaamde Guest. Zo kan die niet in al je gegevens zoals sms, mail, instellingen, ... Een andere handige feature is het Dual Window waarbij je het scherm in twee kan delen en dus zo twee applicaties tegelijk kan zien op je scherm. Wat ik ook handig vind zijn de kleine notificatie schermpjes waarmee je bv. snel een sms kan beantwoorden. Je kan het geheugen uitbreiden met een micro sd kaart, voor sommige onder ons onmisbaar. Ik heb een Quick Circle Case cover gekocht. Dit is een mooie en handige cover waarbij je in de cirkel nog allerlei dingen en handige applicaties kan bedienen en bekijken.

Wil je een high-end top smartphone die er leuk uitziet, snel werkt, sublieme beeldkwaliteit heeft en veel leuke extra's heeft die je zelf naar hartenlust kan aanpassen. Twijfel dan niet en ga dan voor deze LG G3 waarvan de prijs toch net iets lager ligt dan bij de concurrentie.

Deze Review is een copy/paste van mijn review van Coolblue.

Heb jij ook een LG G3 32GB Zwart?