Specificaties 4,6" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart Review

acbodewes 15 oktober 2014, 614 views

Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart

Grootse prestatie in een klein jasje. Nu 2 weken in gebruik en niks meer dan lof!

Pluspunten

• Snel in gebruik
  • Camera
  • Batterijduur
  • Design

Minpunten

• Krasgevoelig
  • Afdek klepjes

Nu 2 weken in gebruik en niks meer dan lof. Ben zelf van de Samsung S5 overgestapt omdat ik deze simpelweg gewoon te groot vond. Maar omdat ik niet wilde inleveren op prestaties was de Z3 compact het toestel om voor te gaan. Twee weken voordat hij in de verkoop ging heb ik hem van een vertegenwoordiger van Sony in handen gehad en ik was meteen verkocht.

Ten opzichte van mijn S5 heb ik alleen op de camera iets moeten inleveren, maar dat maakt de camera zeker niet slecht, alleen naast de Samsung S5 mist hij wat detail in de foto wat mogelijk te maken heeft met de (wat agressieve) softwarematige ruisonderdrukking die Sony gebruikt.

Wat ik bij mijn overstap van de Samsung S4 naar de S5 een grote verbetering vond was de accuduur en die is bij de Z3 compact zelfs nog beter. Ik ben een zeer intensieve gebruiker en ik kan er bijna 2 dagen mee doen zonder de spaarstand te activeren.

Het enige (echte) nadeel wat ik tot dusver heb kunnen ontdekken is dat het toestel (wederom) erg krasgevoelig is, (het lijkt wel alsof Sony een patent op krasgevoeligheid heeft ofzo). Omdat de accessoires voor de Z3 compact nog maar beperkt beschikbaar waren heb ik de eerste week enorm voorzichtig met het toestel gedaan. Ik heb hem niet op harde ondergronden (zoals steen en metaal) gelegd, maar desondanks zaten er toch alweer enkele krassen op zowel de achter- als voorzijde van het toestel. Gelukkig heb ik nu op zowel de voor- als achterzijde een screenprotector zitten.

Al met al een aanrader!

Heb jij ook een Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart?

Je schrijft dat je er bijna twee dagen mee kan doen, terwijl je een zeer intensieve gebruiker bent.
Ik ervaar dit zelf niet bij mijn Z3 Compact. Wat is zeer intensief?
Ik was laatst een dagje naar het rijksmuseum, dan plan je de hele dag op treinen, bussen e.d. via de 9292 app. Daarna loop ik met gps naar de locatie. Na zo'n dag staat de accu wel op 25% als ik 's avonds thuis kom. En met 25% red ik geen tweede nacht + dag met normaal gebruik.

Doet mijn telefoon het dan zo veel minder op een accu dan die van jou?
Ik gebruik zelf de navigatie vrijwel niet dus dat zal waarschijnlijk een hoop schelen. Maar ik heb meerdere mailadressen (Gmail) en lees veel sociale media, en 's ochtends altijd een half uur radio via de speakers en dan heb ik 's avonds meestal nog rond de 50% over. Daarnaast staat de hele dag bluetooth aan die ik verbonden met mijn gear fit.

[Reactie gewijzigd door acbodewes op 16 oktober 2014 15:26]