Specificaties Socket 1150 met Intel Z97 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus Z97-A Review

bgjbrok 14 oktober 2014, laatste update op 15 oktober 2014, 826 views

Asus Z97-A

Mainstream bord met uitgebreide mogelijkheden voor de beginnende overklokker. Met de ervaringen van mijn vorige zelfbouw project (P5K met Q6600) heb ik nu gekozen van de A variant ipv de iets goedkopere K variant. Achteraf vond ik het jammer dat ik toen een paar tientjes heb bespaard op de uitvoering.

Pluspunten

• uitgebreide instellings mogelijkheden
  • "begeleiding" bij overklokken
  • miniatuur speakertje voor als je kast die niet heeft

Minpunten

• Overzichtelijkheid van extra's had beter gekund

Layout Score: 4
Een heel compleet bord wat goed te gebruiken voor de minder ervaren bouwer die wel weet wat die doet en wil met zijn PC.
Mijn keuze is mede hierop gevallen omdat ik geen budget heb voor een workstation, maar wel maximale prestaties voor mijn geld wil.
Eisen daarbij waren goede ondersteuning van i7 4790K.

Bouw en starten van het systeem is straight forward (recht op de meid) Opties als extra fans zijn eenduidig aangegeven en op voor de hand liggende plaatsen op het bord gepositioneerd.

De eerste inregelingen van de BIOS worden automatisch gemaakt. Verdere aanpassingen worden begeleid, maar vergen wel wat leeswerk om de overtuiging te krijgen dat je doet wat je wil. Je moet denken aan verschillende profielen die je kunt gebruiken bij het gebruik van de koeling.

Heb jij ook een Asus Z97-A?

Klinkt als een bord voor mij :) Thnx voor ej review
Bedankt voor de review. Klinkt als een board die ik kan gebruiken :)