Nikon Speedlight SB-910 Speedlight Flitser Review

bart.honhoff 13 oktober 2014, laatste update op 13 oktober 2014, 427 views

Nikon Speedlight SB-910 Speedlight Flitser

Perfecte flitser, die ook complexere belichting ondersteund.

Pluspunten

• Vrijwel altijd perfecte belichting
  • Automatische uitschakeling bij uitzetten camera
  • Veel accesoires meegeleverd.
  • Energie zuinig

Minpunten

• Groot
  • Gebruikersinterface complex, handleiding nodig
  • Geen batterij aanduiding voor lege batterij

Features Score: 4
Ik heb deze flitser aangeschaft, omdat mijn Metz AF-48 flitser voldeed bij moeilijke belichtings problemen. En ik daarom een probleemloze flitser zocht.Ik ben niet teleurgesteld. Vrijwel elke flits is spot-on. Al dan niet remote (ook in combinatie met de Metz AF-48 flitser) CLS werkt goed.

Natuurlijk is CLS niet altijd perfect, maar ik ben maar weinig situaties tegen gekomen dat het niet werkt.

Ik heb bij de nadelen al aangegeven dat de gebruikers interface niet optimaal is. Moet je een knopjes tovenaar zijn om een moderne Metz AF flitser in Remote te krijgen, bij een moderne Nikon flitser heb je de handleiding nodig. Niets is meer intuitief. (Ik gebruik al ruim 30 jaar Nikon en Metz flitsers)
Canon is daar veel beter.

Ik heb deze flitser bij moeilijke belichtingen bij huwelijksvoltrekkingen gebruikt (Anders gebruik je tegenwoordig geen flits meer) en dat was telkens spot-on.

Ik kan de ervaring van de andere reviewer over batterij gebruik niet bevestigen.
Mijn oude Braun BVC-370 en Metz 45-CT3 en Metz 45 CT4 zijn aanmerkelijk minder zuinig.

Ik zorg natuurlijk altijd voor een setje reserve batterijen, maar ik heb die eigenlijk nooit nodig gehad in een reportage situatie. (Ik gebruik 2700mAh niMH batterijen) (Tussen huwelijks voltrekking en uiteindelijke bruiloft vervang ik de batterijen altijd uit voorzorg, vanwege het ontbreken van een duidelijk melding van batterij-laadstand.

Heb jij ook een Nikon Speedlight SB-910 Speedlight Flitser?