Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 6.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Steelseries Rival Zwart Review

Black_Mage 11 oktober 2014, laatste update op 11 oktober 2014, 234 views

Steelseries Rival Zwart

Lichte Comfortabele Game muis.

Pluspunten

• LED
  • Erg licht
  • One click DPI aanpassing

Minpunten

• Vrij lang

Tijdens de fantastische Tweakers Express 2014 werden er meerdere prijzen verloot waaronder een Steelseries combinatie pakket. Ik ben een van de gelukkige winnaars geworden. Een van de voorwaarden is echter wel dat er binnen 2 weken een review geschreven moet worden. Dit vind ik vrij kort om een goed oordeel te geven omdat je dat dat je niet echt de tijd geeft om aan er aan te wennen. Het kan daarom zijn dat ik op bepaalde punten misschien te snel een conclusie trek.

Vroeger in mijn studententijd heb ik veel gegamed maar sinds ik ruim 2 jaar geleden ben afgestuurd en ben gaan werken + vriendin is daar nog maar weinig tijd voor. Hierdoor zal ik tijdens deze review ook kijken naar normaal dagelijks gebruik van het Steelseries pakket.

Oude muis: Logitech MX Revolution

Design
De muis een erg fijne vormgegeven. Vergeleken met de Logitech MX Revolution ligt hij echter wel minder lekker in de hand en lijkt hij vrij lang. De muis voelt licht aan. Het materiaal waar de muis van gemaakt is voelt goed aan en geeft ook extra grip, hierdoor is het toch een erg comfortabele muis vooral tijdens het gamen. De hoeveelheid knoppen is het zelfde als bij mijn oude muis, de standaard twee grote muisknoppen, het scrollwiel, 2 knoppen links bij de duim en een knop bovenop. Daarnaast heeft de muis ook een mooie LED verlichting.

Installatie
Om de muis volledig te kunnen benutten moet je software van steelseries downloaden. Wat me verbaasd is dat je voor de muis en het toetsenbord aparte software nodig hebt, erg jammer vooral omdat je dus twee profielen moet aanmaken.

Na de installatie kreeg ik direct de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar was... firmware voor een toetsenbord of muis.. dat is nieuw voor me. De installatie van de updates gaan vrij snel en zonder veel moeite.

De applicatie zelf heeft een vriendelijke GUI waardoor je snel door hebt hoe je alles kan aanpassen. In een paar klikken heb je de Marco’s ingesteld en de LED verlichting op de muis aangepast. Met de knop boven op de muis kun je in 1 klik van DPI wisselen want tijdens het gamen goed van pas komt.

In de praktijk
Omdat ik gewend aan een draadloze muis vecht ik af en toe nog wel met de muis, ik weet dat voor gamen draadloos not done is maar voor muizen kan ik haast niet meer zonder. De muis zelf is verder comfortabel, regeert erg goed en omdat hij bedraad is is hij licht in gebruik.

Voor het gamen lijkt het me een erg geschikte muis, licht, snel schakelen van dpi en extra grip voor je zweet handjes. Voor normaal dagelijks gebruik is hij ook goed, maar wint mijn oude Logitech Revolution MX nog wel aangezien die net wat lekker in de hand ligt en draadloos is.

Heb jij ook een Steelseries Rival Zwart?