Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 32LB561V Zwart Review

HaTe 11 oktober 2014, laatste update op 19 oktober 2014, 2.006 views

LG 32LB561V Zwart

TV is prima, kleuren zijn goed. Ik gebruik hem als computer monitor momenteel en tekst is goed leesbaar. Gekocht voor 255

Pluspunten

• Redelijk dunne mooie bezel, maar kan dunner / uiterlijk algemeen
  • Stevige voet bestaande uit 2 delen, waardoor m'n toetsenbord er tussen kan
  • Snelle menu's
  • Genoeg in te stellen
  • Geluid is goed, best diepe bas
  • Glimmend scherm laat kleuren goed uitkomen
  • Kleuren spatten van het scherm af

Minpunten

• Led backlight is niet heel gelijkmatig qua sterkte en kleur bij witte schermen
  • Niet super dun
  • Hang lichtelijk naar voren, maar is simpel op te lossen
  • Glimmend scherm
  • Zwart kan zwarter
  • Erg hoge input time bij 24p, maar ook 30Hz is al slecht, een seconde ongeveer

update: Ik heb er nu ook een Samsung 32H5000AW staan, en ik kan vertellen dat het qua beeld een stuk beter is. De kleuren op zich lijken bij deze LG beter te zijn, maar het paneel van de Samsung is een veel egaler, bijna perfect. Ik zal binnenkort ook nog een review van de Samsung online zetten.

Het wordt niet een heel uitgebreide review, daar heb ik simpelweg de tijd niet voor. Ik wil slechts even een aanvulling doen met betrekking tot de "egaalheid" van de backlight. In de 3e afbeelding heb ik hier een foto van gemaakt, waar dit te zien is. De foto overdrijft het sterk, maar laat wel goed het effect zien. Als dat wat je bekijkt van het witte af is, is het effect nog nauwelijks te zien.

Bij normaal TV of films kijken heb je hier totaal geen last van, maar het is wel iets om rekening mee te houden als je denkt dat je je er aan gaat storen. Nogmaals, de TV is perfect voor video's kijken. De zwart uniformiteit is daarentegen wel goed.

Ik raad de TV desondanks nog steeds aan, want qua kleurweergave is het goed, zwart is zwart genoeg en het is een mooie TV voor de prijs.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust.

Heb jij ook een LG 32LB561V Zwart?

Fijn om te weten dat vlekkerige van de backlights.

De Samsung gaat toch de LG vervangen, ik ben hier een stuk meer tevreden over.
Een paar voordelen tov de Samsung waren wel:
- de standaard waar ik m'n toetsenbord tussen kan schuiven
- glanzend scherm, kan een nadeel zijn, maar kleuren komen beter over
- geluid is beter
- uiterlijk.

Vind je de uniformiteit van het scherm niet belangrijk? Ga dan voor de LG! Er is ook altijd nog de kans dat ik pech heb gehad.
Ik denk toch dat het niet verstandig is om voor deze LG te gaan, hoe meer ik er aan terug denk en hoe meer ervaring ik krijg met de Samung, des te meer mij de negatieve dingen op gaan vallen. En dat terwijl ik hem maar zo kort gebruikt heb!
Hallo HaTe,

Hoe is de tv bij games? Is dit niet te doen, of juist erg mooi?
Ik heb hem inmiddels niet meer in bezit, maar ik denk dat je sowieso beter de Samsung kan kopen waar ik het over had. Ik heb hem nooit geprobeerd met games, maar de Samsung is over het algemeen gewoon een stuk beter.
Is de Samsung dunner? Ik ben van plan deze LG of de Samsung H5000 aan mijn muur te hangen... Je noemt als minpunt dat de LG niet heel dun is, terwijl hij volgens de specificaties een van de dunste is...
Wat de rand betreft sowieso. De rand van de samsung is ongeveer de helft van die van de LG. De dikte van het scherm weet ik zo niet meer. De LG heb ik niet meer in bezig, maar het was volgens mij vergelijkbaar. Ze zijn allebei niet heel dun.