HP Officejet Pro 8620 e-All-in-One Review

Nico dB 9 oktober 2014, 2.995 views

HP Officejet Pro 8620 e-All-in-One

Mijn verwachting was dat de printer beter zou presteren dan mijn HP Photosmart 5180. Zeker niet! Alleen wint hij het op snelheid.

Pluspunten

• Printsnelheid
  • Makkelijk scannen
  • Duplex
  • Groot venster en zeer duidelijk
  • Laag elec. verbruik in standby.

Minpunten

• Behoorlijk groot
  • Tweede papierlade niet echt een toevoegong
  • Printkwaliteit bij normaal printen.

Scansnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 3
Inktverbruik Score: 5
Op zich een printer met diverse mogelijkheden. Gekocht vanwege zijn "vele" mogelijkheden, o.a. duplex printen en scannen. Ook is er de mogelijkheid voor een tweede papierlade, die kan eronder worden gezet. Dan is het eigenlijk een HP officejet Pro 8630. Maar.....de lade voegt weinig toe! Er kan alleen normaal papier in en de bovenste lade blijft altijd de hoofdlade. Om bv dik papier af te drukken kan dus alleen hieruit gebeuren. Maar nu moet bij iedere "normale" print lade 2 worden aangevinkt. Wordt dit vergeten dan springt die naar de hoofdlade waar op dat moment dik papier inzit.

Heb jij ook een HP Officejet Pro 8620 e-All-in-One?

Naast uitlijnen is er ook nog de mogelijkheid om de regelafstand opnieuw te laten instellen. Een paar keer gedaan. Bedankt voor de suggestie om bij instellingen te kijken, deze stond op normal. Nu staat die op high. Nog niet uitgeprobeerd. Mocht dit helpen zal wel één van de voordelen verdwijnen, zuinig met inkt.
heeft dit het verschil gemaakt ?
Nu, na bijna een jaar ervaring, met de juiste instellingen het volgende: in de "high" stand is het printen er iets op vooruitgegaan, zonder noemenswaardige extra inktverbruik. De printer is zuinig met inkt! Daarnaast is de software erg stabiel, laat je nooit in de steek. Printen in het netwerk, via mobiel, alles verloopt vlekkeloos. Tegelijk een opdracht via het netwerk en via mobiel, geen enkel probleem. Dat heeft er toe geleid dat de 5180 minder gebruikt wordt. Enig kritiekpunt blijft. Een extra lade (b.v. voor dikker papier) heeft geen zin. Er wordt geen software aanpassing gedaan. Wat me de laatste tijd is opgevalle dat de printer behoorlijk in prijs is gedaald en dat er vaak aanbiedingen zijn. Zeer interessant.
Beter presteren met wat? Foto's? Daar is de Photosmart inderdaad voor.
Beter presteren met wat? Foto's? Daar is de Photosmart inderdaad voor.

Gewoon met printen! Bij tekst gaat het redelijk gelijk op, maar zodra er wat grotere vlakken zijn zie je strepen. Niet zo dat het niet acceptabel is, maar de HP 5180 doet het beter en dat had ik niet verwacht. Al een aantal keren uitgelijnd, maar je blijft het zien.
Kijk eens naar de instellingen draft, etc.
Geen idee welk OS je gebruikt, maar onder Mac Os X kun je per printer kiezen voor iets van "Standaard" instellingen maar ook "Als laatste gebruik." Als je dan dus eenmaal de andere papierlade hebt gekozen, kiest hij die automatisch de volgende keer ook weer. Wel oppassen soms, als je van één document 50 exemplaren laat printen staat die de volgende print ook weer op 50 ;)
Beste miekol, ook onder Windows bestaat die mogelijkheid, maar dat is toch behelpen.
Als gebruiker wil ik gewoon afdrukken met gewoon papier en als ik daarvan wil afwijken moet die mogelijkheid "softwarematig" worden geboden. Dat kan nog steeds niet!! De updates van HP vliegen je om de oren, maar die zijn meer in het kader van hun eigen belang. Er voor zorgen dat alleen hun eigen cartridges werken. Iets simpels als waar ik om vraag, dat is tot op heden te moeilijk voor HP. (Heb dit al aan HP zelf gevraagd)