MS-Tech SM-X35 Review

Rhitik 9 oktober 2014, laatste update op 6 september 2016, 887 views

MS-Tech SM-X35

Prima bedraade lasermuis die lekker in de hand ligt. Fijne rubbere anti-slip laag aan beide zijkanten. Handig breed scrollwiel. DPI swith tussen 600, 800, 1200 en 2400. Snoerlengte 1.70 meter

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • anti-slip laag van rubber
  • breed srollwiel
  • dpi swith
  • prijs
  • lengte snoer (1.70 m)
  • laser
  • ergonomisch gebouwd

Minpunten

• stof blijft er snel aan kleven
  • na 1,5 jaar kapot (zie update 06-09-2016)

Ik was op zoek naar een goedkope muis met laser, dpi-switch en die ook nog eens ergonomisch gebouwd is (ivm lichte RSI klachten). Na goed zoeken kwam ik op de SM-X35 muis van MS-Tech uit.

Hoewel ik de muis nog niet zo lang gebuikt, ligt hij in ieder geval een stuk lekkerder in de hand dan mijn vorige 'standaard' DELL muis. Wat hem vooral zo fijn maakt, is de rubberen anti-slip laag aan beide zijkanten.

Wat voor mij ook zeker een pluspunt is, is het brede scrollwiel. Hier past gewoon je hele (mannen)vinger op. Ik had dit van tevoren niet kunnen bedenken, maar met het eerste gebruik voelde het fijn aan.

De DPI-switch met verschillende kleuren licht (600 = uit, 800 = blauw, 1200 = rood en 2400 = paars) werkt goed.

Snoer is 1.70 meter lang en voor mij lang genoeg.

Werkte direct zonder verder installeren van drivers oid.

Qua bouwkwaliteit moet ik de muis simpelweg nog wat langer gebruiken. Een dingetje dat mij nu al opviel was dat de rubberen anti-slip laag met een lijmlaagje vast zit. Er zat namelijk een piepklein stukje los (in de punt). Na stevig aandrukken was dit verholpen. Maar goed, voor nog geen 10 euro ga ik hier niet over klagen.

Update 12-11-2014:
Muis voldoet nog prima aan alle verwachtingen. Het 'probleempje' wat ik hierboven heb beschreven is niet meer teruggekomen. Ben zeer tevreden over de muis. Na flink wat avondjes gamen, kan ik deze muis aan meer mensen aanbevelen. Ligt heerlijk in de hand, geen RSI klachten (ook niet na 3a4 uur non-stop gamen). Werkt snel, goed en accuraat. Ik heb er de volgende spellen probleemloos mee gespeeld:
  • Medal of Honor
  • Far Cry 3
  • Age of Empires 3
  • Assassin's Creed 1 + 2 + 4 (Black Flag)
  • World of Tanks
Update 14-04-2015:
Nog steeds geen negatieve punten tegengekomen. Prima product! Bouwkwaliteit lijkt dik op orde.

Update 06-09-2016:
Nu na ongeveer 1,5 jaar wordt de verbinding met de computer steeds verbroken. Wellicht een breuk in de kabel? Kapotte componenten? Geen idee... Ik vind het echter te snel. Natuurlijk heb ik er maar 10 euro voor betaald en moet ik misschien niet zeuren... Hoe dan ook; oordeel zelf of je dit acceptabel vind of niet. Ik trek wel 1 ster van het eindoordeel af.

Heb jij ook een MS-Tech SM-X35?

werkt deze muis bij jou wel direct op het bureau? Ik heb deze muis net gekocht en hij werkt totaal niet op een wit kunststof bureau. Hij heeft echt nog een muismat nodig lijkt het.

Dit in tegenstelling tot mijn andere muizen die 't prima doen.

[Reactie gewijzigd door kjiratsiekoedel op 19 april 2015 13:10]

Ik heb hem uitgeprobeerd op de tafel met een plastic doorzichtig zeiltje erop (foto 4) en daar geen enkel probleem mee gehad. Verder heb ik in huis geen gladde oppervlakken... ;)
Ik gebruik deze muis ook al een jaar en kan me helemaal vinden in de review van Rhitik. Met name omdat ik andere muizen te klein vind, heb ik deze gekozen.
Overigens heb ik wel een muismat onder de muis, maar dat is omdat onze bureaus een oneffen oppervlak hebben.
Daarnaast is nu de rechtermuisknop niet meer lekker klikbaar. Daarom ga ik een vervangend exemplaar kopen.
Bedankt voor je reactie!
Handige info. Ik heb geen problemen met de muis. Maar ik zal na een paar maanden weer eens een update geven (hopelijk dan nog steeds zonder problemen).

[Reactie gewijzigd door Rhitik op 11 mei 2015 16:09]