1 review

Terratec SoundSystem Aureon 7.1 PCIe

Specificaties PCI-e x1 geluidskaart met 7.1 geluid - Bekijk alle specificaties

Terratec SoundSystem Aureon 7.1 PCIe Review

Melantrix 8 oktober 2014, 1.411 views

Terratec SoundSystem Aureon 7.1 PCIe

Na een moeilijke installatie een prima geluidskaart in gebruik!

Pluspunten

• Top geluid
  • Geen geruis
  • Goede bouwkwaliteit
  • Uitgebreid

Minpunten

• Installatie is echt bagger

Aansluitingen Score: 5
Drivers en support Score: 1
CPU-belasting Score: 4
Ik ben iemand die graag gamed. Nu had ik last van flink wat ruis en dergelijke bij het gamen. Dat wil zeggen, wanneer ik alleen in windows was viel het wel mee, maar in games ging het er echt hard aan toe. Dit gebeurde vooral bij mijn headphones die op een kleine goedkope ICIDU 5.1 soundcard aangesloten was.
Aangezien ik wat eerder klaar was bij mn opleiding ging ik maar even langs de MediaMarkt om te kijken of er alternatieve kaarten aanwezig waren. Ik ben soms een beetje een impuls koper(ja soms moet je dat gewoon eerlijk toegeven :+ ) en ik zag deze kaart liggen tussen wat actie artikelen van 80 naar 60 euro. Even snel op mijn telefoon gegoogled en wat ik zo snel kon vinden was het niet een verkeerd iets. Dus snel gekocht en snel naar huis.

Thuis aangekomen heb ik de kaart in een PCIe x16 slot geinstalleerd omdat ik geen ander slot meer vrij had. Maar toen ik mijn computer opstarte ontdekte windows geen nieuwe kaart en daarboven op wou hij ook geen nieuwe drivers installeren. Ik heb het geprobeerd te installeren vanaf de CD en twee verschillende versies die ik heb gevonden op het internet. Een versie van het internet wou niet eens opstarten omdat Windows het zo nodig vond om te vinden dat hij niet kon worden uitgevoerd op mijn computer. En de andere twee versies gaven aan dat ik een device moest aansluiten voordat ik deze software kon installeren. Na wat reboots, gechecked hebben of de kaart er goed in zat en windows vervolgens te laten zoeken naar drivers dacht ik, schijt ik reset hem wel. (Via de hardware knop, niet een Windows reset). Toen de pc weer op was gestard herkende hij oppeens alles en werkte het ook.

Op het moment van schrijven heb ik het nog niet aangedurft om de bijgeleverde software te installeren, aangezien hij nu werkt en ik kan instellen wat ik wil instellen via de windows settings menu.

Voordeel is wel dat ruis en alles helemaal weg is en ik nu echt kan genieten van het geluid.

TL:DR..:

Top kaart, bagger installatie.

Heb jij ook een Terratec SoundSystem Aureon 7.1 PCIe?

Iemand ooit nog succes geboekt op Windows 10? Al dan niet met compatabilliteitsmodus?
Ik probeer deze geluidskaart te installeren op een systeem met WIN 10 en loop tegen dezelfde problemen aan, maar ook een harde reset helpt hier niet. De geluidskaart wordt domweg niet gezien door Windows. Een live Ubuntu 15.04 geeft de indruk dat de geluidskaart wèl gezien wordt, het ligt dus (waarschijnlijk) niet aan de hardware.
Dezelfde geluidskaart heb ik nu geïnstalleerd in een WIN 8.1 systeem en daarin slaagt de installatie vanaf de CD-ROM in één keer. Van VLC media player en Windows media player komt het geluid goed tot z'n recht, maar van het al wat oudere programma CoolEdit 2000 krijg ik geen signaal op mijn koptelefoon.