Specificaties 27" @ 2560x1440 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Swift PG278Q Zwart Review

Arniebomba 8 oktober 2014, laatste update op 8 oktober 2014, 1.036 views

Asus ROG Swift PG278Q Zwart

Goed scherm, maar te prijzig voor het geen dat je er voor krijgt.

Pluspunten

• Resolutie
  • Goed beeld voor een TN scherm
  • Mooie afwerking

Minpunten

• Prijs ten aanzien van wat je er voor krijgt
  • Bugs
  • 1 type aansluiting

Ik heb aardig wat monitoren mogen bespelen. Uiteenlopend van 1080 60hz, 180144 hz, 2560x1400 60hz en dan nu ook de 2560x1440 144hz met Gsync.
Dit scherm komt absoluut in de top als het gaat om beeldweergave. Voor een TN scherm geeft hij absoluut goed beeld. Het contrast en de helderheid zijn voldoende. De zwartweergave is wat minder, maar niet storend.
De implementatie van Gsync is een goede toevoeging. Echter is de speelbaarheid van games met adaptive Vsync een vergelijkbare ervaring. Daarmee volstaat een 2560x1440 scherm met adaprtive Vsync dus prima en is er naar mijn mening geen optische meerwaarde om Gsync te gebruiken.

Heb jij ook een Asus ROG Swift PG278Q Zwart?

Quote: "Naast boven genoemde hebben erg veel gebruikers last van bugs, dode pixels e.d. Iets dat je niet mag verwachten van een dergelijk doorontwikkeld scherm.
Als de prijs een stuk lager was geweest, laat zeggen 500euro, dan was dit een blijvertje geweest. Ik heb hem retour gestuurd omdat het scherm geen meerwaarde bood ten aanzien van een ander degelijk 2560x1440 scherm."

Dit impliceert dat je zelf geen last hebt gehad van bugs? Beetje raar om dit dan in jou mening van het scherm te verwerken niet?

Er is ook zeker wel meerwaarde ten opzichte van andere 2560x1440 schermen. Je noemt het zelf al in de specs... 144hz, G-Sync.

De weergave van V-Sync is niet echt te vergelijken met G-Sync, maar dat is puur mening I guess..

Als je het scherm vind tegenvallen, is dat je goedrecht. Maar ik kan me voorstellen dat mensen het niet eens zijn met je argumenten.
Ik was dus niet de enigste met het gezeik met dode pixels e.d.
Ik heb de monitor maar gewoon 2x retour gestuurd tot ik een 100% goede had, dat vond ik het toch wel waard.
Hij doet het (nog :/ ) prima!
"Daarmee volstaat een 2560x1440 scherm met adaprtive Vsync dus prima "

Bestaat er dan nog een ander? Dat ook een refreshrate van 120+Hz heeft?
Jouw idee is net zo ongegrond als de gedachten dat ik dit gebaseerd heb op meningen van anderen.
De review is MIJN mening over dit product, gebaseerd op MIJN gebruikers ervaring.
Dat jij je er niet in kunt vinden, dat is een ander verhaal.
IK vind dit scherm gewoon het geld absoluut niet waard.
En zoals je zelf al aan geeft, zijn er een hoop mensen die mijn mening delen.

Edit: en andere schermen met die resolutie en refresh rate zijn er wel degelijk.

[Reactie gewijzigd door Arniebomba op 6 januari 2015 13:38]

je "review" is een ongegronde berg kritiek en alleen het feit dat je het verschil niet merkt tussen vsync en gsync zegt mij genoeg. Ik heb mijn VG248 monitor een tijd terug omgebouwd met de gsync kit en het verschil was enorm. De PG278 is voor alsnog de enige beschikbare wqhd monitor met een refresh rate van boven de 60Hz, een willekeurig wqhd scherm met adaptive vsync gaat dus nooit een vergelijkbare ervaring opleveren. Dat jij het niet ziet in de 5 minuten dat je het scherm hebt gezien is een ander verhaal.
Kerel, waar ben je nu mee bezig? Dat jij je niet kunt vinden in mijn gebruikers ervaring betekend niet dat ik dit geheel uit mijn duim gezogen heb. Integendeel. Ik heb in 2014 ongeveer 7 gaming schermen gehad. Waaronder het scherm dat jij ook had (VG248) en dus de swift. IK vond het scherm erg tegenvallen. Mag ik? Ik heb genoeg ervaring om er voor mijzelf een eerlijke mening over te geven.
Als jij ook dit scherm hebt (gehad) schrijf dan zelf lekker een review in plaats van anderen lastig vallen met je ongegronde mening. Bijzonder vervelend en ronduit kinderachtig.

En nogmaals, dit scherm is NIET het enige wqhd scherm met een refreshrate van 120/144hz.
Jij mag dit scherm uiteraard niet goed vinden (heb er zelf ook twijfels over), maar ik zoek reeds lang naar zo'n scherm, en er bestaat op dit moment nog geen enkel ander :( Dit is het enige scherm met zo'n hoge resolutie n refreshrate dat k een variabele sync methode ondersteunt. (hoe je het ook wil noemen: gsync, adaptive sync, freesync,...).
Mijn god. Last van autisme met dat door drammen? Lighten up man!
Een score boeit mij niet. Ik heb deze review gemaakt om mensen wat wijzer te maken door ook de andere kant te belichten vanuit mijn ervaring. Daar is een review voor. Jij kunt je er verder niet in vinden. Prima. Maak er zelf een review over in plaats van een ander zijn gebruikers ervaring zo te bekritiseren.
Ik laat het hier bij. Bedankt voor je nuttige toevoegingen.