Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 6.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon DarkGlider Review

ravetom 8 oktober 2014, laatste update op 26 juli 2016, 264 views

Sharkoon DarkGlider

De muis heeft DPI schakel, soepel glijden over oppervlaktes, gewichtjes, extra glijknoppen voor de onderkant, 11 programmeerbare knoppen, verlichting met instelbare kleuren en een kunstof sleeve voor het draad wat weer meehelpt aan de duurzaamheid. Update 26-7-2016 betrouwbaarheids update zie uitgebreide beschrijving.

Pluspunten

• Prijs is relatief laag
  • Schakelen tussen DPI/CPI op de muis zelf
  • Mooi LED logo
  • LED indicator voor DPI/CPI gevoeligheid
  • Bijgeleverde extras zoals gewichtjes en glijknoppen

Minpunten

• DPI/CPI indicator te ver naar voren geplaatst
  • Software wilt soms instellingen niet uploaden naar muis
  • Na anderhalf jaar gebruik begint de sensor ernstige kuren te vertonen
  • Gesleevde kabel en gouden USB stekker

Ik heb deze muis nu pas een paar dagen, dus over levensduur en slijtage kan ik nog niet spreken. Wel lijkt de muis zeer degelijk. De draad van de muis zit in een kunstof sleeve en de USB stekker is goud of koper, waardoor de muis weer meer duurzaam word. Ik verwacht er wel lang mee te doen.

De muis voelt zeer gladjes aan, en glijdt heerlijk over mijn muismat heen. Accuratesse en soepelheid zijn voor mij belangrijk. De muis voelt goed in de hand, en is geschikt voor grote handen en kleine handen.

De verschillende instellingen voor de muis kun je onder profielen vast leggen met de meegeleverde software.
De meegeleverde software is overzichtelijk en simpel.
Ook de kleuren van het logo zijn aan te passen, zowel als de helderheid en pulsering (het logo kan pulseren, en constant branden)
Alle knoppen zijn programmeerbaar. De muis heeft intern geheugen wat instellingen vasthoud. Ook zit het led schermpje om te zien welke CPI instelling de muis heeft iets te ver aan de voorkant van de muis. Soms moet ik even de muis optillen om te zien welke instelling die heeft op dat moment (800, 1600, 2400, 3200, 5000, 6000) wat misschien effect heeft op de concentratie in een game.

De muis heeft keramische glijknoppen die het beste over een stof muis mat glijden. Zelf heb ik een harde kunstof muismat waar de muis ook soepel overheen glijd.

Er zijn ook gewichtjes bijgeleverd die de muis wat zwaarder kunnen maken als je de muis te licht vind.
Extra gewichtjes plus extra glijknoppen die in een mooi ijzeren doosje meegeleverd zijn echt een plus.

Nadelig zou kunnen zijn dat de sticker aan de onderkant waar de product informatie op staat na verloop van tijd niet meer goed blijft plakken (in de fabriek slecht er op geplakt) en vies word waardoor je het eraf zou moeten halen om de muis schoon te houden.

*edit*: De software die bij de muis hoort heeft nu af en toe kuren. Wanneer ik een instelling wijzig wilt de software dat niet meer uploaden naar de muis. Zelfs na de computer opnieuw te hebben opgestart. Na herinstallatie van software lukt dat weer wel. Er is ook geen update voor aanwezig van de sharkoon website.

Update 26-7-2016:
De muis is nu na minder dan 2 jaar onbetrouwbaar geworden. De sensor begint wel erg rare kuren te vertonen, namelijk dat de muis cursor verschuift zonder zelf daar iets aan te kunnen doen. Meerdere malen schoongemaakt, inclusief de ondergrond, verschillende muismatten geprobeert maar tevergeefs. In een shooter is het wel ernstig met richten, de cursor verschuift en je mist dus gewoon. Ook de usb aansluiting is onbetrouwbaar geworden, deze ontkoppelt soms na bijvoorbeeld de draad bij de aansluiting aan te raken. Verder is er nog steeds geen update voor de software, die enige bugs vertoont zoals het gekozen profiel niet juist kunnen uploaden.

Heb jij ook een Sharkoon DarkGlider?