Specificaties (HT)PC barebone met Intel Celeron N2930 - Bekijk alle specificaties

Zotac ZBOX CI320 Nano Review

nielso 8 oktober 2014, laatste update op 8 januari 2015, 2.111 views

Zotac ZBOX CI320 Nano

koop dit apparaat niet als je er ubuntu (of enige andere vorm van linux) op draait, je kan het apparaat bricken (kapot maken dus) door het simpelweg te shutdown-en, althans met de huidige bios versie (zie onder voor uitgebreide uitleg) UPDATE review! zie onder voor meer info

Pluspunten

• fanless dus stil
  • gebruikt maar ong. 7 watt (idle)

Minpunten

• behuizing mag nog wel iets kleiner

zie de posts van 'odoll' and 'kunzjacq' hieronder ..

and

precies ditzelfde is mij dus ook overkomen ...

verder in potentie een heel mooi apparaat want hij is fanless af fabriek, en dat is nog vrij uniek in deze klasse mini-htpc's.. het was ideaal geweest als media centertje op de slaapkamer, als het bios niet deze grote (en fatale) bug had gehad.

hopelijk komt er een fatsoenlijk bios uit binnenkort want voor die tijd durf ik het apparaat niet meer aan te zetten.

ik heb zotac gevraagd om uitleg hierover.. zodra ik deze krijg, volgt er een update van deze review

UPDATE (2014-12-29):

uiteraard heb ik mn kapotte ci320 teruggestuurd, maar het apparaat helaas 8 weken niet leverbaar door ?produktie problemen??, dus ik heb heel lang moeten wachten op een vervangend exemplaar, dat ik nu intussen 3 weken in mn bezit heb. Intussen heb ik er allerlei duurtests en uiteraard allerlei suspend/resume testjes op uitgevoerd, met diverse kernels. en ik heb met dit model niet meer voor elkaar gekregen m te bricken. ondanks dat ik (zie de forums) echt niet de enige was met dit probleem. Het zou dus kunnen zijn dat het toch een produktiefout geweest moet zijn bij de eerste modelserie (wat ze in die 8 weken tijd hersteld hebben? :-)) of een produktiebatch die een of ander probleem had o.i.d.? niemand zal het weten.

In ieder geval heb ik dus een nu 3 weken stabiel draaiende CI320 (Ubuntu 14.04 LTS) en ik ben er blij mee :-)

Mocht hier verandering in komen, dan komt er natuurlijk weer een update!

Heb jij ook een Zotac ZBOX CI320 Nano?

*Dit is geen normale review maar een BASH richting Zotac :+
een beetje wel idd, :-) ik vind het namelijk ook gewoon ronduit slecht dat ze een nieuw apparaat met zo'n buggy bios weten te releasen.

overigens is dit de eerste zotac die ik heb gebruikt met dit soort rare troubles, verder op zich prima apparaten... maar die ci320... ik hoop dat ze t snel oplossen iig.
Bijzonder nuttige review en helemaal geen Bash!
Ik wil ook graag een mini-PC als mediacenter. En geen Windows maar een Linux-distro.
Ik had deze Zotac al bijna besteld tot ik deze review las.

Ook de verwijzing naar de openelec-site gebruikt en de info gelezen.
Dus geen eenmalige ervaring van slechts 1 ontevreden gebruiker (de reviewer), maar precies dezelfde ervaring van meerdere kopers van deze CI320 nano.

Hopelijk komt er (snel) een fix van Zotac...

Dank nielso! :)
Ik ben benieuwd naar de status hiervan, want ik zie dat de CI320 nano momenteel bijna nergens leverbaar is. Wordt dit nog wel opgelost?
zou je na je update van 29-12 vorig jaar aan iemand aanraden?

zou je je review daarmee dan ook willen herzien? mag toch aannemen dat het eindoordeel nu anders is.
Jazeker ik raad m aan nu... de huidige draait volledig stabiel nu al weken, bij dagelijks gebruik met Ubuntu 14.04, daarnaast heb ik een kennis die er ook een heeft gekocht, ook hij draait er ubuntu op zonder problemen.

eindoordeel heb ik ook herzien!

[Reactie gewijzigd door nielso op 8 januari 2015 13:32]

Hoi Nielso,

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad en de zotac nano ci320 gebricked met Ubuntu 12.04.
Nu heb ik zojuist (8 jan 2014) een vervangend apparaat gekregen. Weet jij te zeggen welke firmware er draait op jouw zotac waar nu al een paar weken succesvol Ubuntu op draait...ik wil de zotac wederom niet bricken en heb er echt Ubuntu op nodig.

Graag hoor ik van je.
Pascal
Ik zal vanavond kijken zodra ik thuis ben, maar ik kan je wel alvast zeggen dat ik het factory bios er op heb laten staan. dus als jij m net nieuw hebt, lijkt het me dat hij ook minimaal die versie heeft .
Nielso,

Bedankt voor de updates van je review, ik zit er aan te denken deze Zotac aan te schaffen.
Is deze nu helemaal out of de box klaar? Of dient er nog geheugen modules/harddisk aangeschaft te worden?
Mijn zbox is een tijdje geleden ook min of meer gebrickt na een suspend in xbmcbuntu.

Ik had gelukkig boot after AC-failure aanstaan in het BIOS, dus mijn box start wel op als ik de voedingskabel lostrek en weer aansluit. Ik heb het BIOS geupdate en gereset, maar de zbox reageert nog steeds niet op de powerbutton om in te schakelen (wel om uit te schakelen).

Ik denk dat het echt een fout in de eerste serie was, want ik heb de mijne maanden geleden uit Duitsland gehaald toen hij in Nederland nog niet leverbaar was.

Inmiddels een RMA aangevraagd en de mijne gaat dus helaas ook terug. Erg jammer, want het is verder voor mij de ideale HTPC.

[Reactie gewijzigd door RickN op 12 januari 2015 11:17]