HGST Deskstar NAS, 4TB Review

Reinier TV 7 oktober 2014, laatste update op 10 mei 2016, 374 views

HGST Deskstar NAS, 4TB

Na uitgebreid zoeken (o.a. hier: https://www.backblaze.com/blog/what-hard-drive-should-i-buy/ en op storagereview.com) naar een goede HDD voor een 5 bay NAS kwam ik op deze units uit. Draaien nu een half jaartje geheel naar wens. Prima prestaties, stil, en een goede prijs-prestatie verhouding (gekocht in april '14 voor 139,90). Aanrader.

Pluspunten

• Uitstekende prestaties
  • Betrouwbare indruk
  • After sales support is goed

Minpunten

• Nog geen gevonden

Update 10 mei '16: Tot op heden na circa 1,5 jaar gebruik draaien de HGST's nog steeds als een zonnetje.
De SMART info laat zowel bij Raw_Read_Error_Rate als bij Seek_Error_Rate 0 fouten zien terwijl de laatste Seagate ST3000DM001 in m'n NAS daar inmiddels astronomisch hoge waardes laat zien (maar het nog wel doet) van resp. 84420216 en 288784643 bij een Power_On_Hours waarde van 34441 uur.

Wat mij betreft zijn deze HGST's nog steeds een aanrader en als de laatste Seagate in mijn NAS ook sneuvelt dan vervanging ik die zeker door een van deze serie HGST's.

Heb jij ook een HGST Deskstar NAS, 4TB?