Asus EAH6770 DC SL/2DI/1GD5 Review

DivadaviD 3 oktober 2014, laatste update op 12 november 2014, 193 views

Asus EAH6770 DC SL/2DI/1GD5

Deze kaart is geschikt voor een 'stille pc' die processor kracht wilt uitsparen door het video process via een externe kaart uit te besteden. Deze kaart is passief gekoeld m.b.v. metalen zoals koper en allumium.

Pluspunten

• Still
  • Direct X11

Minpunten

• Binnenkort Direct-X12

Een paar jaar geleden heb Ik deze kaart gekocht omdat Ik een stille pc wou bouwen.

Met afmetingen van 29 cm * 17 cm * 5 cm is het geen kleine jongen. Dit vooral omdat er veel koper en alumium aanwezig is op de kaart om deze passief te kunnen koelen.

Direct X11 wordt ondersteunt, echter de toekomstige Direct X12 blijft achterwege. Hoewel DirectX12 voorlopig nog niet uit is, blijft de kaart actuleel op dit gebied.

Moderne games worden gespeeld op lage instellingen, wel kan het beeldscherm resolutie optimaal 1920x1080 weergeven tijdens gamen. De kaart kan een maxium resolutie aan van 2560x1600, in deze resolutie heb Ik hellaas nog niets kunnen testen.

De uitgangen zijn: VGA, D-Sub en DVI met een meegeleverde DVI to HDMI stekker. Op dit moment heb Ik de DVI poort aangesloten, met als 2e monitor een VGA aansluiting.

Er is geen Cross-Fire aansluiting, Je kunt dus geen 2 kaarten bundellen. In mijn optiek zoek je dan toch voor andere hardware dan deze.

De kaart blijft koel, d.w.z. tijdens 'heavy gaming' en Ik bedoel 'watch-dogs' (1920 x 1080 low settings) lopen de temperaturen op tot (slechts) 55 graden celcius.

Als je echt een sterke GPU wilt, dan is deze een overslaandertje, maar wil je enigzins kracht maar toch stilte of je wilt je CPU minder belasten en toch de dagelijkse video-processing ervaren is dit een leuke keuze.

Heb jij ook een Asus EAH6770 DC SL/2DI/1GD5?