Specificaties PCI-e x1 geluidskaart met 2.0 geluid - Bekijk alle specificaties

Asus Xonar Essence STX II Review

615048 3 oktober 2014, 962 views

Asus Xonar Essence STX II

Erg "goed" geluid; heel helder en transparant. Zeer gedefinieerd en een mooie volle lage bas. Ik had eigenlijk geen id of de geluidskwaliteit erg zou verbeteren na het gebruik van een Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express. Maar heb gegokt (kost tenslotte wel wat ). Pakt dus goed uit!

Pluspunten

• erg goede hifi weergave voor audioliefhebber
  • stevige constructie
  • gebruiksvriendelijk
  • zie pluspunten bij review van Von Henkel

Minpunten

• Equalizer is wel aan de kleine kant en daardoor wat moeilijker in te stellen met de schuifbalkjes

Aansluitingen Score: 4
Drivers en support Score: 4
CPU-belasting Score: 5
Daar ik al m´n muziek vanuit de pc afspeel wilde ik in mijn nieuwe pc een geluidskaart die recht zou doen aan mijn NAD 371 versterker en Dali Fazon 5 luidsprekers. Of d'r uithalen wat erin zit, zou je ook kunnen zeggen ;-) Had voorheen Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express en het was een gok of ik echt verschil zou horen. Heb vooraf ook een analoge geluidskabel van goede kwaliteit gekocht, zodat ik geen verlies in geluidskwaliteit zou lijden tijdens het transport naar de versterker. Omdat ik nogal een tijd moest wachten op de Essence STX II (zie mijn review Game Computer te Groningen), bleek de audiokabel alleen al verschil te maken! Toen eindelijk de kaart in mijn pc zat, werd ik erg blij. Wat een geluid! Ik heb een brede smaak en het geluid bleef bij elke muzieksoort (behalve klassiek; dat luister ik weinig) erg goed. Vooral het ultra laag wat veelal wegvalt wordt duidelijk weergegeven. Dus als we hier in Groningen weer een aardbeving krijgen denk ik dat het de lage bas is :-)) En bij muziek die ik door en door ken ontdekte ik allerlei nieuwe geluidslagen. Ik ga nu eerst een aantal maanden genieten en me het geluid geheel eigen maken om dan es de op-amp te verwisselen, ben ook wel nieuwsgierig wat dat uitmaakt. Heb je hier al ervaring mee, dan ben ik erg benieuwd naar uw/jouw mening. Kortom ik ben heel erg tevreden met de Asus Xonar Essence STX II.

Heb jij ook een Asus Xonar Essence STX II?