Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750 Review

AJediIAm 3 oktober 2014, 2.016 views

Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750

In eerste instantie was ik enthousiast over de performance en features van de X8, maar na verloop van tijd valt het toch tegen. Performance gaat hard achteruit als er meerdere type apparaten met wifi verbonden zijn. Router verliest steeds meer connecties na 3-7 dagen uptime. wekelijkse reset lost problemen op.

Pluspunten

• Veel features
  • Erg snel met 1 of 2 apparaten verbonden
  • Leuk voor hobbyisten

Minpunten

• Onstabiel
  • Combineert slecht met verschillende type netwerken
  • 5ghz heeft veel issues.

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Prestatie is sterk wisselend. Zodra er een aantal verschillende apparaten met wifi verbonden zijn zakt de performance en betrouwbaarheid dramatisch. Met het gemiddeld aantal mobiele en connected apparaten in een huishouden loop je daar al snel tegen aan.

De meeste problemen doen zich voor wanneer 5ghz aan staat. Het is voor mij altijd een probleem om apparaten tussen 5ghz en 2.4ghz te verbinden. Op 2.4ghz werkt alles prima, maar daar heb je zo'n apparaat toch niet voor gekocht. Ook wordt de router onstabiel na een paar dagen. Verbinden vallen steeds vaker weg. Een reset lost het probleem voor de rest van de week op.

Mijn resultaten zullen sterk afhankelijk zijn van mijn setup. Ik verwacht dat er genoeg gebruikers erg tevreden zijn met de X8. Zelf had ik liever een andere AC router gehad.

Heb jij ook een Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750?

Deze router heb ik ook gekocht en binnen een half jaar was die van mij kapot. De wifi valt telkens weg. Gelukkig in garantie weer een nieuwe gekregen, maar deze is nog niet eens een half jaar en heeft de zelfde probleem.
Mijn ervaring met Sitecom is dat op het moment er meer dan 4 of 5 wifi clients zijn verbonden, de door jouw genoemde problemen de kop opsteken. Vandaar mijn overstap naar Netgear R6250. Vanaf dat moment totaal geen problemen meer (standaard in huis 9 wif en 3 bekabeld verbonden) gehad.
Mooi deze reacties,Ik wilde deze router kopen,maar ga toch even verder kijken
waneer ik een tab2 van samsung aan zet moet ik hem reseten iemand een idee hoe dat kan??