Specificaties 7.1-kanaals met 50W versterker en 7x HDMI - Bekijk alle specificaties

Marantz NR1604 Zwart Review

ricknrollNewbie 3 oktober 2014, 833 views

Marantz NR1604 Zwart

Zeer goed geluid, maar netwerk functionaliteit beperkt.

Pluspunten

• Zeer goed geluid
  • Eenvoudig afstellen met meegeleverde microfoon
  • Te bedienen met App
  • Werkt goed samen met TV (Sony Bravia) (bv volume regeling en geluid terug via HDMI), hoewel heel soms dit handmatig ingesteld moet worden.

Minpunten

• Kan niet de bas even iets lager zetten om geluids overlast tegen te gaan.
  • Afspeel volgorde van MP3 is alfabetisch ipv track#
  • Beloofde Last.fm werkt niet
  • app heeft beperkte functionaliteit

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik was tevreden over mijn oude versterker, maar wilde vanaf mijn netwerk kunnen afspelen en en internet muziek streaming diensten kunnen gebruiken.

De netwerk functionaliteit werkt goed, maar de opties zijn beperkt. Het zoeken naar een artiest krijg je alle tracks, maar bijvoorbeeld neit de mogelijkheid een album af te spelen. De volgorde waarin afgespeeld wordt is alfabetisch, wat vooral vervelend is als nummer in elkaar overlopen zoals bijvoorbeeld bij live albums. Het best is dus om niet via artiest, maar mappen af te spelen. Hierbij rekening houdend dat de MP3 tag "title" begint met het track nummer.

Last.fm werkt helemaal niet. Blijkbaar ondersteun Last.fm helemaal geen devices meer, maar staat nog wel als feature op de Marantz site (met opmerking: indien beschikbaar in uw regio, wat dus nergens is).
Voor Spotify werkt alleen de betaalde versie en de functionaliteit is beperkt. Best is om een play list op de PC te maken en deze via de Marantz af te spelen.

De geluids kwaliteit bleek veel beter (met dezelfde boxen) dan mijn oude versterker.

Heb jij ook een Marantz NR1604 Zwart?