Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

CM Storm Xornet Review

Hazuki 3 oktober 2014, laatste update op 3 oktober 2014, 548 views

CM Storm Xornet

Uitstekende gamingmuis voor een zacht prijsje!

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding is ongekend!
  • Prima bouwkwaliteit
  • Goede precisie
  • Aangename ergonomie

Minpunten

• Niet veel instellingsmogelijkheden in de software
  • Slechts 3 vaste DPI instellingen

Na het overlijden van mijn (fantastische) Logitech G9 was ik op zoek naar een muis met een soortgelijke vorm, knoppenlayout en formaat die geen rib uit mijn lijf kostte. Dit bleek een lastige opgave, en eigenlijk kwam alleen deze CM Storm Xornet in aanmerking. Door de zeer lage prijs twijfelde ik sterk aan de kwaliteit, maar voor amper twee tientjes kun je een gokje wagen.

Het is een optische muis, in tegenstelling tot al mijn vorige muizen, die lasermuizen waren. De precisie is echter zeer goed te noemen, en hij werkt prima op mijn bureau zonder mousepad. De vorm is kort en breed (claw / fingertip grip style), wat voor mij erg prettig werkt maar dat is uiteraard een kwestie van voorkeur. De knoppen hebben een aangename feedback en reageren goed, van helemaal vooraan tot achteraan (i.t.t. sommige Logitech muizen). Het muiswieltje had van mij iets meer feedback mogen hebben, maar functioneert prima. Je kunt met de knopjes bovenop switchen tussen 3 voorgeprogrammeerde DPI settings, die volgens mij niet gewijzigd kunnen worden. Ik gebruik alleen de hoogste setting die ruim voldoende DPI biedt. Aan de onderkant bevinden zich twee grote silders die prima glijden en tot dusverre amper versleten of verplaatst zijn. Aan de zijkanten zit zacht rubber van hoge kwaliteit, dat prettig aanvoelt en zeer veel grip geeft. De software biedt relatief weinig instellingsmogelijkheden. Ik mis het echter totaal niet.

Ik speel BF3 en BF4, en hierin presteert de muis gewoonweg uitstekend. Mijn stats zijn na enkele honderden uren gamen eigenlijk alleen maar verbeterd tov de alom geroemde Logitech G9. Ik eindig vrijwel altijd ergens bovenaan het scorebord.

Voor dit geld vindt men denk ik geen betere muis. Absoluut een aanrader voor wie niet teveel wil uitgeven en toch wil gamen op hoog niveau. De bouwkwaliteit is gewoonweg goed. Ik ben uitermate tevreden!

Heb jij ook een CM Storm Xornet?

Leuk om te horen :)
Ik weet niet exact welke 3 knoppen je bedoelt, en ik ging er in mijn review vanuit dat iedereen wel begreep welke knoppen waarvoor dienen. Maar ik zal desalniettemin even vertellen welke knoppen er zijn en waarvoor ze gebruikt kunnen worden.

Bovenop zitten de twee normale muisknoppen, een linker en een rechter. Daar tussenin vinden we het muiswieltje, dat tevens ingedrukt kan worden, en zo als derde muisknop fungeert. Hiermee kun je scrollen in documenten of de browser, maar het is ook een handige manier om links in een nieuw browsertabblad te openen. Vlak boven het wieltje zitten twee kleine knopjes die bedoeld zijn om te schakelen tussen de voorgeprogrammeerde DPI instellingen. Met andere woorden, ze veranderen de cursorsnelheid (of beter gezegd, de gevoeligheid). Deze knopjes zijn niet in te stellen voor andere functies. Tot slot zitten er aan de linker zijkant een vierde en vijfde muisknop. Deze kunnen wl worden ingesteld als functietoetsen in bijvoorbeeld een spel. In de browser fungeren ze als forward en back knoppen.

Hopelijk is het zo duidelijk :)
Goede review, naar aanleiding van deze, gelijk ook deze om 21.00 uur besteldt.
Verrassing vanmorgen al om 10.00 uur ontvangen.
Ik ben geen gamer , nooit gedaan daarom is mij de 3 extra knoppen nog niet duidelijk,
dit interesseert mij ook niet voor mijn doen.
Mocht je dit alsnog uitgezocht hebben ? Lees ik dit graag,dus aan het werk vriend.
Je hebt gelijk deze ligt zeer fijn in de hand en schuift makkelijk over het bureaublad.
Wat zal mijn kleinkind hier blij mee zijn.
Nogmaals dank.
Hazuki

Of het zo moet zijn,mijn kleinkind is een " Zij " en die zitten meestal op Facebook.
Indien het een 'Hij " was geweest,had ik zeker wel wat Games in huis gehaald en
was vermoedelijk de uitleg over de meerdere knoppen niet nodig geweest.
Bij toeval komt ze net binnen en heb haar een keuze laten maken voor deze of een Logitech M235 draadloos, ze heeft voor de Logitech gekozen was iets kleiner.
Toch nog bedankt voor je reactie en wens jou en mij zelf veel muis genot toe.
Salu