Specificaties 28" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite B2888UHSU-B1 Zwart Review

Dual Infinity 2 oktober 2014, laatste update op 3 oktober 2014, 1.846 views

Iiyama ProLite B2888UHSU-B1 Zwart

Over het algemeen erg tevreden met de aankoop. De knopjes zijn helaas van het type onzinnige touch-knopjes (aanraken = drukken), maar daar valt mee te leven. Icm een Logitech K800 keyboard had ik last van een niet te harden gepiep, maar dat is nu weg (zie toelichting).

Pluspunten

• Prima paneel (kleur, kijkhoeken, response)
  • 4k is genieten
  • VESA-mount
  • Bouwkwaliteit is goed
  • In hoogte verstelbaar

Minpunten

• Niet draaibaar naar portrait mode
  • Onzinnige touch-knopjes

Eerder schreef ik het volgende:
"Enige dealbreaker is een hardnekkige coil whine die ik vooralsnog heb bestreden door alle ventilatieopeningen af te plakken met duct tape (en iiyama te mailen)."

Nadat het gepiep toch terugkwam, ondanks het duct tape, leverde verder onderzoek op dat het gepiep zich voordoet als via de iiyama mijn Logitech K800 toetsenbord oplaadt. Het duct tape was dus (gelukkig) een schijnoplossing. Afkoppelen van de USB-kabel van de K800 geeft direct resultaat.

Het probleem lijkt meer samen te hangen met de K800, aangezien opladen van een telefoon via de iiyama bijvoorbeeld geen gepiep oplevert.

Kortom: minpunt ingetrokken! (en het duct tape kan ook weer weg)

Heb jij ook een Iiyama ProLite B2888UHSU-B1 Zwart?