Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus F550LDV-XX562H Review

DivadaviD 2 oktober 2014, 1.184 views

Asus F550LDV-XX562H

Klasse en laptop met i7 processor en dedicated video-processor. Als er niet op de hardeschijf en beeldscherm was bezuinigt, zou het een topper zijn. Hoewel de prijs dit alsnog rechtvaardigt.

Pluspunten

• Stil en koel
  • Solide bouwkwaliteit
  • Moderne technieken

Minpunten

• Beeldscherm
  • Harde schijf

De F550LDV-XX562H ziet er naar mijn mening keurig uit: Modern, stevig gecombineert met klasse. De behuizing heeft een cylinder-achtig geborsteld staal uiterlijk. Hoewel de behuizing niet van metaal is gemaakt, ziet het er wel zo uit. Het kunstof waarvan het goedje is gemaakt voelt solide aan.

Met aansluitingen zoals HDMI, een USB3 poort voldoet hij aan de moderne verwachtingen. De LAN-Poort is een low-profile met een klip die naar beneden buigt zodra er een internet kabel ingestoken wordt. Dit om de laptop dun te kunnen fabriceren. Er is ook nog een USB2, een SD Card reader en een hoofdtelefoon/microffon combi-jack aanwezig en een Security lock. De batterij gaat ongeveer 5 uur mee bij intens gebruik en wordt opgeladen via de meegeleverde lader die aan de zijkant ingeplugt wordt.

Met een DDR3 RAM-geheugen van 4GB kunnen we ook leven, zo niet is er een mogelijkheid om het uit te breiden tot 8GB.

Het beestje maakt amper geluid, het eenigste wat hoorbaar is, is het geluid van de harde schijf die rateld als je er gebruik van maakt. Ik heb nog nooit last van uitval door warmte of andere hindernissen ondervonden ondervonden daarvan. 'Watchdogs' was speelbaar, wel moest de grafische instellingen op laag worden gezet zodat de grafische processor het aankon.

Een 15.6 " beeldscherm is een mooie maat voor mij, geschikt voor mobiel gebruik. Wel jammer is de resolutie van het scherm: slechts 1366x768 pixels. De GeForce GT820M videokaart die in het complot zit is niet de beste, maar het is wel leuk dat er aandacht is besteed aan een video-processor.

Er is ook gedacht aan een DVD-Brander aan de rechter zijkant. Als meerwaarde kan daar ook een slimline Blu-Ray brander in.

Het product komt met windows 8.1 en binnenkort upgradleble met windows 10. Asus biedt ook als je het product registreert, cloud-software voor backups.

Kortom: mooie prijs voor deze laptop, maar uitendelijk wil je in ieder geval de HDD vervangen voor een SSD. In mijn optiek had er wel een Blu-Ray brander in kunnen zitten, howel het wellicht een duurder product zal zijn. Dit is alsnog vervangbaar. Het enige echte nadeel van deze laptop is uitendelijk het beeldscherm: We leven in een minimaal 1080p tijdperk.

Heb jij ook een Asus F550LDV-XX562H?

Kan je makkelijk het geheugen upgraden via de onderkant van de laptop of moet heel het ding uit elkaar gehaald worden?
Je hebt makkelijk toegang tot het geheugen en de harde schijf aan de onderkant van de laptop.