HTC One V Zwart Review

skonijn 1 oktober 2014, 191 views

HTC One V Zwart

Mooi design, gebruiksvriendelijk maar na 2 jaar niet meer bij de tijd en toch niet al te stevig gebouwd.

Pluspunten

• mooi design
  • HTC sense werkt uitstekend

Minpunten

• plug-in en power-knop al vrij snel versleten
  • langzaam
  • slechte batterij

Na zeer korte periode was de plug-in al kapot. Over de loop van de overige 2 jaar ging de power-knop bovenop het ook steeds slechter doen. Ook het klepje laat na 2 jaar vrij snel los (als je hem uit je broekzak haalt, laat ie al los). De meegeleverde oplader is inmiddels ook versleten (draad ligt open). De batterij is op dit moment al na een ruimte ochtend leeg bij lage resolutie en minimaal gebruik. De telefoon werkt ook niet meer al te snel (kan ook liggen aan een volle RAM).
Design ziet er goed uit (als je de verbuiging niet erg vindt). Verder werkt HTC Sense perfect en ziet de interface er mooi uit.
Al met al zou ik de telefoon nú niet aanraden, maar 2 jaar geleden deed dit mid-range toestel het goed genoeg.

Heb jij ook een HTC One V Zwart?

Ik vind het de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad, en ik kwam af van een HTC Legend. Ik had hem juist gekozen omdat ik de Legend geweldig vond.
Hij was supertraag, liep vaak vast, whatsapp appjes kwamen veel te laat aan. Ik heb m binnen een jaar gedumpt, en zelfs de goedkoopste Windows Phone telefoon van toen (Huawei Ascend W1) was tig keer beter dan de ramp genaamd HTC One V..
Moa het was over het algemeen uiteindelijk een goed toestel, echter kon deze telefoon 3 kinder kwaaltjes ( die uiteraard ook opgelost zijn geworden bij nieuwe batches en/of reparatie )
1: wegvallend beeld
2: geen/slecht bereik icm het niet lezen van de sim
3: slechte accu's.

Qua traagheid, nja goed het was de goedkoopste htc uit de one reeks, dus op gebied van prestaties moet je niet het beste verwachten.
Klepje achterop, nou goed ik weet niet op welke manier je hem elke keer losgehaald hebt, en hoevaak dit gedaan is.. Maar als jij 1x je sim erin doet met eventueel een sd kaart ernaast zal er echt niks mee gebeuren. Ga je om de dag dat klepje loshalen, krijg je het resultaat van een klepje..
Ik heb geen problemen gehad met het klepje, ook heb ik geen problemen gehad met de issues die jij noemt.

En natuurlijk verwacht je niet het beste, maar je verwacht toch zeker wel dat hij beter loopt dan een HTC Legend, en het feit dat een WIndows Phone van 120euro beter presteerde dan de One V van destijds 270 zegt veel.

Naar mijn mening viel er niet normaal te werken met het ding, en komt hi in de buurt van een Galaxy Y qua prestaties..
Qua prestaties komt die normaal niet bij de galaxy y. Dan was er iets mis met je tel
Dat zou ook best kunnen, heb ook ergens gelezen dat het een conflict zou kunnen zijn met het T-Mobile netwerk. Hij was natuurlijk T-Mobile branded.
na mij heeft een vriend hem nog een tijdje gehad op Hollandsnieuwe, en die had dezelde klachten als ik.
Ik heb geen last gehad van wegvallend beeld of slecht bereik.
Wel was het vaak zo dat apps vast liepen, waarna ik ze constant opnieuw moest opstarten. En dat klepje kan inderdaad wel aan mij liggen; ik haalde het toch wel redelijk vaak los. De bouw is voor de rest op zich wel goed. Zit pas sinds kort een kleine barst in, maar dat is omdat ik er tegenwoordig gewoon minder voorzichtig mee om ga. De touchscreen doet het overigens nog gewoon perfect. De accu is wel echt verschrikkelijk, zo ook in de review te lezen.
Maar gelukkig komt vandaag mijn Sony XZ3C binnen :)