Specificaties 92mm diameter met 30dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Hyper 103 Review

Daniel0416 1 oktober 2014, 725 views

Cooler Master Hyper 103

Prima budget koeler , ook nog voor een OC. Heb de koeler alleen getest op een core 2 duo....Dus geen idee wat de prestaties zijn op andere cpu's

Pluspunten

• Stil
  • Solide bouwkwaliteit
  • Zeer goed bevestiging/backplate
  • Goedkoop
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Nog geen

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Ik heb de Cooler Master Hyper 103 gekocht voor een back-up pc die ik had staan. Deze pc heeft de volgende specs ,

*Intel core 2 duo E4500
*4GB ADATA RAM
*128GB Crucial MX100 256GB
*Asus P5K Moederbordje
*400 watt PSU Cooler Master
*GTX 560 Palit

Tijdens gaming viel mij op dat mijn beeld na een tijdje begon te haperen. na wat onderzoek bleek mijn cpu veel te warm te worden. Opgegeven max is 73,4 graden en hij werd zomaar 77 graden. Veel te heet dus.

Op zoek gegaan naar een budget koeler voor mijn intel core 2 duo E4500 (socket 775) en ik kwam op de Hyper 103 uit. Kost ongeveer 2 tientjes. Dus meteen besteld.

Na montage , wat redelijk makkelijk ging ( je hebt wel wat ervaring nodig) gelijk getest en IDLE liep hij al gelijk 10/12 graden koeler. Tijdens gaming , waar hij eerst 77 graden werd , word hij nog maar 58 graden.

Ik hou de review even wat korter en karig ivm tijdgebrek.

Al met al ,

Top koeler voor weinig geld en prima prestaties.

Heb jij ook een Cooler Master Hyper 103?

Kan je ermee overclocken? Bijvoorbeeld als ik de i3-6100 ga overclocken, zou deze koeler dat kunnen "koelen"?

Alvast bedankt,
Matthijs
Ik zou dan voor een iets zwaardere uitvoering gaan. Bijvoorbeeld een mugen.
c2d maakt meer hitte, dus nee, je kan prima de 6100 oc-en hierop.