LG G3 16GB Goud Review

GnrlSchnavy 1 oktober 2014, laatste update op 1 oktober 2014, 509 views

LG G3 16GB Goud

Een hoop telefoons zouden een voorbeeld kunnen nemen aan de LG G3. Het scherm is een persoonlijke voorkeur en is het niet helemaal voor mij. Toch is het wel een pluspunt! Als je deze telefoon aanschaft weet je natuurlijk dat je een geweldig mooi (maar groot) scherm in huis haalt.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Accuduur is meer dan in orde
  • Knock to wake system is echt heerlijk
  • Camera maakt mooie en snelle foto's

Minpunten

• Voelt soms alsof de 2k resolutie net even te veel is voor de processor
  • Telefoon lijkt wel snel te kunnen beschadigen dus bumpercase is een vereiste
  • 2k voegt (op dit moment) nog niet heel veel toe

Eerste indruk
Dit is de eerste telefoon voor mij waarvan het scherm boven de 5 inch komt en dat is, vooral als je de telefoon voor het eerst uit de doos haalt, eventjes schrikken.

Nadat ik was bijgekomen van de schrik is het tweede wat je opvalt het feit dat het een groot scherm is maar dat de bezels aan de zijkant eigenlijk niet aanwezig zijn. Ook de boven en onderkant van de telefoon zijn erg minimaal gehouden waardoor de telefoon toch nog redelijk "compact" aanvoelt. (Dit is natuurlijk allemaal relatief, het blijft een 5.5 inch scherm).

Accessoires

Wat ik meestal doe als ik de accessoires van een telefoon pak is het volgende: Ik zoek de oplader + kabel en stop deze blind in het stopcontact naast mijn bed. De accu gaat natuurlijk direct de telefoon in en de oortjes, doorgaans, direct naar een vriend of vriendin die geen hoge standaard heeft als het aankomt op geluidskwaliteit. Echter hadden de oortjes van de G3 wel een, naar mijn mening, mooi ontwerp. Wit en platte kabels met naar mijn mening prima geluid!

Uiterlijk

Als je van de schrik bekomen bent begin je wel te beseffen dat je een juweeltje van een telefoon in je handen hebt. Hij weegt precies genoeg om lekker aan te voelen in de hand. De ronding van de back cover is ook precies de goede vorm wat ook weer zorgt voor het lekker in de hand houden van het toestel.

LG heeft goed gekeken naar het uitrelijk van de M8 en heeft hier een eigen draai aan gegeven door in plaats van echt metaal te gebruiken voor de achterkant, te kiezen voor plastic.

Natuurlijk moet gezegd worden over het uiterlijk dat de aan/uit knop en de volume knop op de achter kant van de telefoon zitten. Dit voelt aan het begin raar aan. Echter was ik hier na een dag of twee al aangewend en wil ik voor mijn volgende telefoon niets liever!
Je gebruikt de aan/uit knop eigenlijk nooit omdat je een knock-code hebt(hierover later meer).

Het beeldscherm

Een review over de G3 kan natuurlijk niet zonder het beeldscherm te benoemen.
Het beeldscherm ziet er prachtig uit, de kleuren spatten er van af!
De gimmick van deze telefoon is natuurlijk de 2k resolutie. Hier merk ik eigenlijk niets van (behalve in de prestatie van de telefoon). Als iemand mij zou vertellen dat het beeldscherm "alleen maar" 1080p was geweest had ik dat ook zo aangenomen.

De enige manier waarop je zou kunnen "patsen" of laten zien wat het beeldscherm echt kan is als je op youtube of andere media site een filmpje afspeelt met een hogere resolutie dan 1080p. Dan pas zie je het verschil tussen 1080p en 2k. Helaas is 90% van de filmpjes op alle mediasites maar opgenomen in 1080p dus heel veel zul je er niet aan hebben.

Batterijduur

Ik had mijn twijfels over de batterijduur zoals vele anderen. Een 3000mAh batterij op een 2k scherm? Dat kan alleen maar onheil betekenen! Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik meer dan positief verrast ben! Ik haal met gemiddeld gebruik makkelijk de hele dag. Als ik thuis in bed lig heb ik meestal nog zo'n 20~40% over! Mijn telefoon wordt vooral gebruikt voor whatsapp, youtube en spotify.

Rooten/unlocken

Voor de mensen die willen rooten en unlocken is er een klein probleempje. Voor zo ver ik heb kunnen lezen heeft LG het onmogelijk(voor nu) gemaakt om de bootloader te unlocken. Rooten gaat wel prima, maar custom roms installeren (nog) niet.

Voor mij is de LG G3 het net niet helemaal. De telefoon voelt net een beetje te traag aan doordat de 801 soc het net niet aankan om de 2k pixels aan te sturen. Ook mis ik persoonlijk de ipv68 standaard.
Met een paar kleine aanpassingen van de kant van LG zou deze telefoon een blijvertje hadden kunnen zijn, helaas is dit niet het geval en zal hij waarschijnlijk binnenkort de deur uitgaan.
Voor mensen die op zoek zijn naar een telefoon die elegantie en klasse uitstraalt en het niet per se moeten hebben van de gebruikers ervaring en "smoothheid" van de software dan is de G3 op dit moment het beste wat je kan vinden.

Heb jij ook een LG G3 16GB Goud?

wat ik ook 1 ding was waar ik van schrok dat was als je een filmpje maakt met de camera in 2k resolutie dat je al gauw over de 1 gb heen komt..

dan is het best wel jammer dat je maar zo weinig geheugen hebt ;)
Gelukkig is het geheugen uitbreidbaar! Anders gaat het inderdaad heel erg hard.
jaa en de mogelijk heid om met usb 3 bestanden over te zetten is ook behoorlijk welkom ! ik kan me heel goed vinden in jouw review :)

en die knock code is trouwens ook een leuke bijkomstigeid !
Fijn om te horen en bedankt voor je reactie!:)
Leuke review. ik had dezelfde ervaring met de LG G3 qua scherm.
En jammer dat er geen custom roms op te zetten zijn 9 (op een betaversie van cm11 na, dacht ik)
Bedankt voor je reactie! :)