Samsung Galaxy Camera WiFi Zwart Review

YvonNick 1 oktober 2014, laatste update op 1 oktober 2014, 294 views

Samsung Galaxy Camera WiFi Zwart

Fijne camera in gebruik. Erg mooie foto's (in vergelijking met andere digitale camera's rond de zelfde prijs klasse), en makkelijk te gebruiken. De automatische functies kunnen soms tegen vallen waardoor je het op expert mode zelf beter kan instellen.

Pluspunten

• Compact
  • Goede kwaliteit foto's
  • 21x optische zoom
  • Groot touch screen scherm
  • snel

Minpunten

• accu duur met lange dagen
  • Weinig interne opslag
  • geen verwisselbare lens

Uitbreidbaarheid Score: 1
Batterijduur Score: 2
Snelheid en automatiek Score: 3
De camera gebruik ik nu al een paar maanden en ik ben er erg blij mee.
De camera maakt snel en mooie foto's (in vergelijking met andere digitale camera's rond de zelfde prijs klasse)

Op smart mode kunnen sommige effecten tegen vallen, wat ik heb ervaren bij het maken van sport foto's met de smart sport mode. De foto's waren vaak te donker en alsnog bewogen. Dit gaat beter wanneer je expert mode gebruikt.

Expert mode is ook goed te gebruiken voor mensen die nog niet veel weten van fotografie omdat de camera aangeeft waar wat voor is, en helpt je dus expert mode te begrijpen. Een goed begin voor een beginnende fotograaf.

De interne opslag vind ik te weinig. Je koopt een SD kaart om de foto op te slaan maar als je apps download kunnen die (naar mijn weten) niet naar je SD kaart worden over geplaatst. Waardoor je erg weinig apps kunt downloaden. Wat ik persoonlijk erg jammer vind voor een smart camera.

De batterijduur vind ik goed wanneer je een middagje op pad gaat met je camera om een paar mooie plaatjes te schieten. Wanneer je een dag naar de Efteling zou gaan en je camera continue gebruikt kan de batterij leeg zijn voor het eind van de dag. Maar neem altijd gewoon een extra batterij mee dan heb je geen probleem daarmee.

Het grote heldere beeldscherm is erg handig! Op zonnige dagen kan je goed op het scherm kijken en de foto's terug kijken is erg fijn op groot formaat.

De gehele achterzijde is touchscreen en dat stoort mij niet, ik heb geen last van dat ik de camera daardoor niet goed vast kan houden.

De camera schakelt zichzelf uit wanneer hij een lange tijd niet is gebruikt. Wat erg handig is voor als je je camera een paar dagen later weer wilt gebruiken, de batterij zal dan niet leeg zijn.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Camera WiFi Zwart?

Ik vind de galaxy camera echt een waardeloos ding op het gebied van fotokwaliteit. Heb hem gelukkig ander half jaar voor 200 euro kunnen krijgen. Echter presteert dit ding als een sony w830.

Mijn review hier op tweakers. Ik geef hem twee sterren.

Leuk ding maar voor de fotokwaliteit hoef je het niet te doen.
Heb deze camera zo'n 1.5 jaar in mijn bezit.
Ik heb iedere dag spijt dat ik deze camera in mijn bezit had tijdens mijn reis naar New York. voorbeeldfoto's: https://www.dropbox.com/s...aIulgi8VhPHNKXbH3dea?dl=0

En ojah, ik ben goed in fotograferen https://www.flickr.com/photos/olivierblitzblum

Pluspunten
Goede bouwkwaliteit
Mooi scherm
Android functionaliteit is wel leuk maar andere apps zijn niet geoptimaliseerd om de camera te gebruiken.
Foto's zien er op het scherm mooi uit, niet op je pc.

Minpunten
Traag met foto's maken
Matige fotokwaliteit
Zwaar, groot en log
Duur
Volledig uitgezoomd nog wel redelijk maar zodra je gaat inzoomen worden de foto's onscherp.
Het is misschien handig om te vermelden waar je dit ding mee vergelijkt want erg mooie plaatjes is namelijk een zeer ruim begrip.

Daarnaast staat de accu duur als minpunt genoemd maar je vind de accu duur goed?
En makkelijk te gebruiken als je de expertmodus moet gebruiken om een normale foto te produceren? Deze dingen zouden op de automatische stand gewoon goede fotos moeten maken anno 2014? En geen verwisselbare lens als minpunt? Neem aan dat je dit al van te voren wist toen je hem kocht dat er geen lens vervangen kon worden? Lijkt me ook niet nodig aangezien er 21x zoom opzit?

[Reactie gewijzigd door Padje op 1 oktober 2014 14:48]

Goed opgemerkt!

Ik ga het aanpassen!

En ja klopt, het komt een beetje gek over, maar voor lange dagen vind ik het erg jammer dat die de dag niet helemaal haalt. Maar voor even is het prima.
De galaxy camera maakt inderdaad waardeloze prut foto's

Ik dacht dat het in eerste instantie goed bedoeld was, maar dit is meer afzeiken.
Deze review is goed bedoeld en sorry dat het jou niet aan staat..
Hier wil ik verder geen aandacht meer aan besteden, omdat ik dit erg vervelend vind...