Specificaties 4,5" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Archos 45 Helium Zwart Review

HeckticNewbie 1 oktober 2014, 623 views

Archos 45 Helium Zwart

Een prima vervanger van mijn 3 jaar oude vorige budgetphone. Behoorlijk groot, maar verder goede spec's voor een zeer mooie prijs als je niet te veel verwacht van je telefoon. Erg fijne schone Android versie, maar wel erg jammer dat de trilfunctie niet heel erg trilt.

Pluspunten

• Snelheid
  • Schone Android versie

Minpunten

• Trilfunctie
  • Scherm
  • Camera

Inmiddels een week in het bezit van het toestel, nadat mijn drie jaar oude vorige budgetphone toch echt niet meer voldeed. Het toestel bevalt mij prima, al is het natuurlijk niet je van het.

Het scherm is niet heel geweldig, maar aangezien ik van een 3.2" kom is het wel een hele verbetering. De resolutie is niet heel groot, maar ik vind het niet storend.

Het toestel is lekker snel en, in combinatie met een SD-kaartje, is er ruim voldoende geheugen om de standaard applicaties te installeren en gebruiken. De schone versie van Android werkt fijn en snel.

Zelf heb ik heel erg getwijfeld tussen dit toestel en de Motorola Moto E, maar vanwege de snelle processor uiteindelijk deze gekozen. De Moto E heeft een grotere batterij en zou dus langer mee kunnen, zeker omdat er ook een minder krachtige processor in zit. Echter vind ik de accuduur van de Archos echt niet tegen vallen. Nu speel ik er natuurlijk veel mee, en een dag houd hij gemakkelijk vol .

Het grootste nadeel tot op heden vind ik het formaat (maar daar koos ik zelf voor) en de trilfunctie welke ik nauwelijks voel als de telefoon in mijn zak zit. Het scherm schijnt niet stevig te zijn, maar een screen protector van 6 euro heeft mijn vorige telefoon ook gered, dus zal nu ook wel werken. De camera is ook niet veel waard, maar als ik mooie foto's wil pak ik wel een echte camera.

Verder erg blij met het toestel, zeker geen spijt van.

Heb jij ook een Archos 45 Helium Zwart?