Acer V243HQbd Zwart Review

DARKviper123 10 maart 2009, 2.151 views

Acer V243HQbd Zwart

Pluspunten

• Goedkoop
  • Ziet er goed uit
  • Mooie kleuren
  • Goed contract
  • Zwart is goed zwart

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar
  • Garantie niet on-site

Omdat mijn HP L2035 overleden is, waarschijnlijk stroomtoevoer brak. Heb ik toch maar gekozen voor een TN-film lcd scherm deze keer. Ondanks dat ik zeer tevreden was over het S-IPS scherm in de HP ben ik gezwicht voor de lage prijs van TN-film schermen. Waarbij mijn aandacht in eerste instantie uitging naar een 2443bw van samsung. Echter toen ik verder rondneusde kwam ik dit scherm tegen. Op internet is er geen review te vinden van dit scherm, dit was dus een gok. Echter heb ik wel gegoogled op andere schermen van 23.6" met 1920x1080 resolutie en vond toen de Asus VH242H welke volgens mij hetzelfde panel gebruikt. Panels komen volgens mij van Chi Mei Optoelectronics en zijn van type: M236H1-L01.
De reviews van de asus waren zeker positief te noemen en hebben me overtuigd om voor de acer te kiezen. Termen als dynamisch contrast zeggen mij niet veel en daar hecht ik dan ook weinig waarde aan. Maar nu ik het scherm hier heb staan moet ik echt zeggen dat het me niet tegenvalt. Heb hem via dvi aangesloten op een Ati X800XT en het beeld is haarscherp.
Wat je natuurlijk wel merkt als je van een S-IPS scherm komt is de ietwat mindere kijkhoek. Maar ook wat dat betreft (wat toch wordt verondersteld als het grootste nadeel van een TN-film scherm) valt dit me heel erg mee.
De kleuren zijn ook goed en zwart is zwarter dan gehoopt ;) Uiteraard ook wel wat nadelen aan zo'n "goedkoop" scherm. Hij is niet in hoogte verstelbaar, dus je meot werken met boeken. En de garantie is dan wel 3 jaar, maar niet on-site, dus je moet 't ding zelf opsturen naar acer.

Heb jij ook een Acer V243HQbd Zwart?

Tjemig, wel een beetje kort door de bocht. Meestal koop je toch een S-IPs of PVA of MVA scherm toch voor de betere kleurweergave (toch?). Om dan van een TN-scherm te zeggen dat het niet tegenvalt is ...
Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat de (kleur)kwaliteit van TN-schermen de laatste tijd een stuk beter is geworden :+