Steelseries Qck+ Review

Ramoonster 30 september 2014, laatste update op 30 september 2014, 1.347 views

Steelseries Qck+

Het is een erg goede, grote en fijne muismat voor een lage prijs van rond de 15 euro, het is zeker een aanrader voor iemand die een lekker grote muismat zoekt.

Pluspunten

• lekker breed
  • simpel
  • steelseries sticker
  • extreem goede grip op bureau
  • glad en griperig tegelijk
  • goedkoop

Minpunten

• te lang voor mij
  • trekt redelijk wat stof en vuil aan

Aanleiding

Ik heb vandaag de Qck+ gekocht omdat m'n Roccat Sense aan vervanging toe was na precies een jaar, en omdat deze helemaal boven aan de Pricewatch stond, en terecht.

De ondozing

De Qck+ zit in en simpel makkelijk doosje, het doosje is wel erg groot, maar wat wil je met zo Goliath.

In de doos zit natuurlijk de Qck+, en een steelseries sticker, welke leuk is om bijvoorbeeld op je Note II te plakken, of zoals normale mensen het doen, op je kast.

Er zit in de doos jammergenoeg wel een gat, wat ik gewoon heel vervelend vind, omdat iedereen er aan kan zitten, komt allicht door mijn chronische smetvrees, maar oke...

De muismat zelf

De muismat is zelf erg groot, hij is 45cm breed, wat ik wel erg fijn vind, maar hij is ook 40cm lang, wat ik zelf wel erg lang vind, dus niet voor mensen met een krap bureau, dit is niet echt een nadeel, aangezien het toch de -+ uitvoering is, hij is ongeveer even breed, maar zeker twee keer zo lang als een Corsair Vengeance K70, om een redelijke indicatie te geven.

De muismat zelf is erg griperig, en glad genoeg tegelijkertijd, hij is glad genoeg dat je muis lekker soepel glijd, maar toch griperig genoeg om hem niet heel ver door te laten schuiven nadat je hem loslaat.

Hij is simpel zwart, met linksonderin een Steelsereis logo, wat ik zelf wel heel mooi vind, maar een ander misschien wat saai, waar ze ook gelijk in hebben.

De grip van de mat op het bureau is echt fenomenaal, hij schuift totaal niet, wat bij de Roccat Sense nogal eens gebeurde.

Het zou echter wel slim van Steelseries zijn om een uitvoering te maken, waarbij hij zo breed is dat je keyboard erop past.

Heb jij ook een Steelseries Qck+?

Bij de hema hebben ze gewoon een zwarte kleine muismat voor 3 euro ofzo dacht ik.
Ja, zal best, maar dat is allicht andere kwaliteit dan deze!
Niet echt denk dat je toch echt voornamelijk voor logo betaald.
Als hij wat meer zou kosten zou ik instemmen, maar dit is echt maar 15. De kwaliteit is zeker beter dan die van de hema en hij is waarschijnlijk ook veel groter. Maar 10 euro verschil ofzo is niet iets waarover ik me druk zou maken.

Bij mij is deze muismat vandaag ook binnen gekomen en ik herken me in jouw review, gewoon een hele grote en fijne muismat, niks op aan te merken.
Gelukkig denk jij er ook zo over, dan is mijn review toch niet alleen voor mijzelf!
Geloof me, je voelt heus wel verschil, plus het verschil in grote.
Ik had een roccat ding en nu een hema ja je voelt het verschil maar ook alleen als je dat ding vast houd als je hem normaal gebruikt merk ik er niks van.
Het komt er uiteindelijk toch op neer dat we allemaal moeten gebruiken wat we fijn vinde, als bij jou dat je Hema dingetje is, prima. Ik kies toch liever voor kwaliteit.....
Ik zou toch maar eens een muismat van Steelseries proberen als ik jou was. Ik heb zelf een aantal Qck Mass muismatten. Heel dik en voelt comfortabel aan, als je dat van een muismat mag/kan zeggen.
Kwalitatief ook top.Eentje heb ik met een sopje ( afwasmiddel ) schoongemaakt, ff onder een lauwe kraan afspoelen en hij is als nieuw.Geen rafelende randjes etc.
Je betaald voor wat je krijgt.