Specificaties 5,5" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

OnePlus One 64GB Zwart Review

geertberkers 29 september 2014, laatste update op 30 september 2014, 914 views

OnePlus One 64GB Zwart

Ik vind het echt een goede smartphone voor dit weinige geld. Hij gaat erg lang mee met veel gebruik, maar ik moet hem toch wel iedere dag opladen. Verder is het grote scherm helemaal geen probleem, vind het juist eerder fijn dan irritant.

Pluspunten

• Goede accu
  • Groot scherm
  • Makkelijk te rooten
  • Goede camera
  • Laad supersnel op met originele lader

Minpunten

• ghost touches in broekzak
  • geen oortjes

Ik heb de telefoon nu bijna een maand, en hij bevalt me echt super.
Ik kwam van de Samsung Galaxy S4 af, maar toen ik een invite in mijn schoot kreeg geworpen op AndroidWorld ben ik meteen gaan twijfelen.
Dit was wel even spannend want ik moest binnen 24 uur beslissen, maar mijn ouders wisten van niets.

Ik heb heel erg goed nagedacht hoe ik dit het beste kon gaan doen, en uiteindelijk heb ik het verhaal verteld tegen mijn vader, en dat ik nog maar 2 uur had om hem te kopen.

Toen heeft hij heel de telefoon nagekeken online, en vond het ook een erg goede telefoon.
Het enige jammere eraan is dat hij niet waterdicht is, terwijl de galaxy s5 wel is.

Ik heb ook getwijfeld om de Galaxy S5 te halen of deze. Uiteindelijk is het de OnePlus One geworden en hier heb ik helemaal geen spijt van.

De accu gaat super lang mee, op de Samsung Galaxy S4 moest ik hem 2x per dag opladen, en nu gaat hij gewoon een hele dag mee.

Ik heb het er dan over dat hij ongeveer 22 uur aan staat, met 4,5/5 uur het scherm aan.
Ook speel ik dan nog ongeveer 2 of 3 uur muziek per dag af.

Het scherm reageert goed, maar soms als ik hem in mijn broekzak heb zitten en ben ergens actief mee bezig, wil hij nog wel eens proberen te ontgrendelen door de feuture van 2x klikken. Dan gaat het scherm aan.
Gelukkig heb ik nog een beveiligingspatroon waardoor hij alsnog niet ontgrendelt.

Hij laad met meer dan een procent per minuut op als ik de originele lader gebruik.

Er zijn superveel en goede tutorials te vinden over hoe je de telefoon moet rooten, en dit is dan ook echt een toevoeging.
Zelfs de garantie vervalt niet als je de telefoon root, maar als hij kapot gaat (bijvoorbeeld een brick door te tweaken) doordat hij geroot is heb je geen garantie meer.

Foto's zijn superscherp, maar helaas maak ik deze bijna nooit.

Het enige nadeel van de telefoon is dat ik er geen oortjes bij heb ontvangen. Momenteel gebruik ik die van de Galaxy S4 en ze bevallen me goed. Je kan muziek op pauze zetten, afspelen en het volume regelen.

Verder heb ik een zwarte mat TPU case van Diztronic erbij in het gebruik, en ik heb een screenprotector besteld, maar ga denk ik nog een Tempered Glass screenprotector halen.

Foto's komen nog!

Heb jij ook een OnePlus One 64GB Zwart?

Meer advertenties

Hoi Geert, je zegt: "Hij laad met meer dan een procent per uur op als ik de originele lader gebruik."
Je zal wel per minuut bedoelen...

[Reactie gewijzigd door Tweak-me op 30 september 2014 02:00]

Oops. Daar heb je gelijk in. Bedankt voor het melden!
De "Ghost-touches" zijn waarschijnlijk de sneltoetsen voor bijvoorbeeld zaklamp etc. Gebeurd bij mij ook wel is. Kan je gewoon uitzetten, zal je er waarschijnlijk geen last meer van hebben.
Dat klopt. Heb op het moment alleen de zaklamp daar staan!
Muziek werd eerst ook regelmatig afgespeeld en deze heb ik dus weggehaald.

Verder wil hij ook wel eens ontgrendelen, maar dan krijgt hij mijn patroon niet. Er is in principe dus niets aan de hand.