Specificaties Android compatibel en 21g - Bekijk alle specificaties

Sony SmartBand SWR10 Zwart (Zwart) Review

bloksnor 29 september 2014, 1.508 views

Sony SmartBand SWR10 Zwart (Zwart)

Prima smartband die je activiteiten vrij accuraat bijhoudt. Hardlopen, lopen, fietsen en gemotoriseerd vervoer zijn vaak zonder probleem gedetecteerd. Alleen mis ik een beetje een doel waarom ik het zou dragen.

Pluspunten

• Accu dikke prima
  • Waterdicht

Minpunten

• Het rubberen bandje trekt stof aan

Prima smartband die je activiteiten vrij accuraat bijhoudt. Hardlopen, lopen, fietsen en gemotoriseerd vervoer zijn vaak zonder probleem gedetecteerd. Daarbij kun je hem ten aller tijden dragen, want hij is waterdicht. Ook vond ik het prettig dat ik mijn telefoon op stil (geen geluid en geen trillen) kon zetten en vervolgens dan alleen notificaties krijg via de smartband. Nadeel is dan wel weer dat je geen verschillende soorten trillen kunt instellen. Met de trilnotificaties via de mobiel kan ik onderscheid maken tussen verschillende soorten berichten. Op de smartband is het allemaal 1 tril. Dat betekent bij bijvoorbeeld whatsapp groepsberichten dat ie erg vaak trilt. Er zit een nacht modus op, die automatisch kan inschakelen zodat je niet tijdens je slaap gestoord wordt door berichten, dat is fijn!

De smartband kun je ook gebruiken om bijvoorbeeld foto's op afstand te maken, of meer praktisch de muziek pauzeren of naar het volgende nummer schakelen.

Het rubberen bandje past prima om mijn pols, en ziet er niet eens heel groot uit, rekening houdend met mijn dunne polsjes. Echter het zwarte rubber wordt al heel gauw grijs doordat het stof aantrekt. Dat valt er wel vanaf te poetsen maar trekt al weer gauw stof aan. Dat is wel jammer.

Batterij is meer dan prima. Ik hoef hem maar 1 keer per week voor een uur op te laden. Dat vind ik erg acceptabel.

Ik heb hem nu 2 maanden gedragen maar ik mis een beetje het doel waarom ik de smartband zou dragen. Ik heb hem gekregen via een actie en dus niet met een bepaald doel aangeschaft. Daarbij komt ook dat ik mijzelf regelmatig betrap naar mijn pols kijkend voor de tijd, die er dus niet te zien valt.

Heb jij ook een Sony SmartBand SWR10 Zwart (Zwart)?

Ik heb hem nu 2 dagen maar ben er op zich goed over te spreken. Enige nadeel wat ik merk is dat de smartband vaak de verbinding kwijt raakt.

Wat betreft fitness doel ben ik het met je eens. het bandje doet verder weinig. Veel mensen dragen een armband of zon silicone armbandje. Echter de smartband van sony heeft daarnaast de functie om notificaties te laten voelen en je kunt er inderdaad je muziek mee bedienen. Alleen dat al is erg handig.

Wat ik vooral handig vind en niet kan met mijn xperia toestel zelf. is je slaap ritme bij houden. dat is opzich wel een mooie toevoeging. Ook houd de smartband je beweging bij als je je toestel niet bij hebt. En kun je op je xperia toestel instellen dat deze zonder code unlocked kan worden als de smartband binnen bereik is. Ook dit is een mooie toevoeging.

Maar ben het wel met je eens. het bandje was zeker geen 100 euro waard. hij kost nu 50 en voor die prijs is het wel een leuke gadget.
Wat is vooral mis is dat de Lifelog app een kaart kan weergeven.
Echter gebeurd daar weinig mee omdat deze smartband wel samenwerkt met Lifelog maar geen GPS heeft waardoor je dus ook niet zit waar je bent geweest.