BitFenix Alchemy Connect 6x LED-Strip 12cm - blue Review

GuitarnScythes 28 september 2014, laatste update op 28 september 2014, 599 views

BitFenix Alchemy Connect 6x LED-Strip 12cm - blue

De led strip is van hoge kwaliteit, geeft veel licht en geeft bijna geen hitte af. Een uitkomst voor iedereen die z'n kast een beetje wil opfleuren. Ondanks dat ik tevreden ben met deze led strip(s) kan ik het product geen 5 sterren geven want het blijft toch best prijzig.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Ledstrip flexibel
  • Geeft veel licht
  • Aansluiten van meerdere ledstrips achter elkaar mogelijk
  • Geeft (bijna) geen hitte af

Minpunten

• Ondanks de kwaliteit en de mogelijkheden vind ik ze nog steeds te duur
  • Geen mogelijkheid om de ledstrip aan en uit te zetten

Even het volgende over de review:
- De foto's zijn genomen met mijn mobiel, dus de kwaliteit is niet super
- Dit is mijn allereerste review op Tweakers dus ik hoop dat de opbouw, inhoud en lay-out een beetje goed in elkaar zit. Feedback over de review (en natuurlijk over het product zelf) wordt altijd op prijs gesteld :)

Na het aanschaffen van een nieuwe computerkast vond ik het een leuk idee om weer eens aan de slag te gaan met verlichting in mijn kast. Vroeger heb ik altijd met traditionele neon-verlichting gewerkt maar gezien de voordelen van led verlichting heb ik besloten om deze aan te schaffen.

Ik heb er twee aangeschaft aangezien ik een nogal grote kast heb en ik was bang dat eentje niet genoeg zou zijn om voldoende licht te produceren.

Allereerst gaan we kijken wat we krijgen voor ons geld. In de verpakking zit het volgende:
- De blauwe LEDstrip van 12 centimeter
- 1 molex connector
- 1 kabel van de strip naar de molex connector
- 3 verbindingsstukken voor het eventueel verbinden van meerdere ledstrips.

Ik heb de led strip even naast mijn muis gelegd zodat je een beeld kan krijgen van hoe klein de strip eigenlijk is.

Een van de voordelen van deze led strip is dat op de achterkant al een plakstrip zit, dus het is een kwestie van de led strip plakken waar je hem wilt hebben, aansluiten en presto.

Zorg er overigens wel voor dat je deze eerst GOED aandrukt als je ze bevestigt! Een van de led strips die ik bovenin mijn kast had gemonteerd was in de loop van de nacht naar beneden gevallen. Ik heb daarna de led strip goed en landurig aangedrukt (20 a 30 seconden) en sindsdien zit ie wel perfect.

Aangezien ik er 2 heb gekocht zou het natuurlijk zonde zijn om niet even te laten zien dat je ook meerdere led strips achter elkaar kunt koppelen. Dit met behulp van de bijgeleverde verbindingsstukken.

Goed, tijd om de led strip aan te sluiten en te zien hoe het er nou uitziet. Ik zal eerst beginnen met één strip, aangezien er natuurlijk ook mensen zijn die er maar eentje bestellen.

Zoals je ziet in de foto geeft de led strip heel veel licht, meer licht dan ik in eerste instantie had verwacht. Als je kijkt naar het kleine formaat van de led strip en de hoeveelheid licht dat het produceert is dit toch wel echt een pluspuntje. Het neemt weinig ruimte in en produceert toch een hoop licht, wat de led strip zeer compact maakt.

Bij de volgende foto heb ik de 2e ledstrip aangesloten en de kast dichtgedaan, zodat je een goed beeld kan krijgen hoe het er nou uiteindelijk uit zal zien. Ik zal nog even meedelen dat de ledverlichting op de foto iets feller uitvalt dan in het echt.

2x led strip onderin de kast:

1x led strip onderin de kast, en 1x led strip bovenin de kast

Naar mijn mening is het eindresultaat zeer goed. Er zijn natuurlijk wel wat minpuntjes, zoals het feit dat er geen aan en uit functie in de led strip zit inbegrepen. Het is niet echt noodzakelijk, maar voor de prijs had ik het wel verwacht en de 2 neonbuisjes die in mijn oude kast zitten hebben wel een aan en uit schakelaar en dat kostte mij maar 9 euro in totaal.

Ondanks de prijs mag dat de pret absoluut niet drukken, er zijn genoeg pluspunten die mij tot de conclusie hebben gebracht dat ik zeer tevreden ben met deze ledstrips.

Heb jij ook een BitFenix Alchemy Connect 6x LED-Strip 12cm - blue?