Specificaties 6,8" E-Paper touchscreen met 4GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Aura HD Zwart Review

Omegium 28 september 2014, 407 views

Kobo Aura HD Zwart

Pluspunten

• Helder scherm
  • Leest pdf goed
  • Kan opladen met normaal USB
  • Lange accuduur, zelfs met backlight aan

Minpunten

• Scherm is krasgevoelig
  • Plastic is vingerafdruk gevoelig
  • Standaard zoeken in shop ipv lokaal
  • Geen hoes bijgeleverd

Ik heb deze e-reader nu iets meer dan een maand. Het lezen gaat goed. Hij kan een boel boeken bevatten, die goed en helder weergeven worden. Het backlight werkt prima en hij kan behalve epubs ook pdfs goed weergeven, wat handig is voor technische boeken en dergelijke. De tekst in de pdf is klein en kan niet vergroot worden, door de limitaties van het formaat, maar als je goede ogen hebt is het prima te lezen. Hetzelfde geld voor stripboeken.

Een groot nadeel is de krasgevoeligheid van het scherm. Het scherm is gemaakt van plastic en niet van glas, waardoor er bij die van mij al een paar kleine krassen op zitten. De e-reader wordt niet geleverd met een hoes, maar die heb je echt wel nodig.

De software is acceptabel, maar niet geweldig. Een storend punt is dat als je gaat zoeken, dan zoekt de e-reader default in de shop, zelfs als de shop niet beschikbaar is omdat je geen wifi hebt. Er zijn meer keuzes in de software gemaakt waaruit blijkt dat ze graag nog even wat boeken willen verkopen.

Dit is een punt van disrespect waar ik mij erg aan stoorde. Ondanks dat dit het topmodel is, en behoorlijk duur voor een e-reader, willen ze nog meer geld verdienen, door boeken te verkopen en dure accessoires. Bij een e-reader van deze prijs had de hoes er gewoon bij moeten zitten. Die zat ook bij mijn vorige, veel goedkopere sony e-reader.

Heb jij ook een Kobo Aura HD Zwart?