Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Review

inquestos 26 juni 2005, 1.411 views

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05

Pluspunten

• prijs
  • uiterlijk
  • koelmogelijkheden

Minpunten

• bouwkwaliteit
  • headset-aansluiting
  • rechter side-panel niet screwless

bouwkwaliteit
Over de bouwkwaliteit ben ik in de loop van de week dat ik deze kast heb van mening veranderd. Langzaam heb ik toch wat fouten ontdekt. Zo zit het gaas in de voorkant niet overal gelijk ( het onderste stuk gaas zit een beetje scheef). Daarnaast laat de zwarte verf op sommige plekken waar veel slijtage is makkelijk los (rander van de side-panels). Ook de schuifjes waarmee je de drives moet bevestigen lijken niet helemaal goed te zijn gefabriceerd. Sommige schuiven maar heel moeilijk.
Maar de belangrijkste fout is bij mij wel dat de frontpanel niet goed is gefabriceerd. Deze is op een zestal punten bevestigd door middel van "kleine holle cilindertjes met daarin een "spleet" om ze flexibel te maken". Sommige van die cilindertjes hebben bij mij een te kleine spleet waardoor ik ze nauwelijks bij die punten kan losmaken.

In de voorkant zijn verder nog 2 usb-aansluitingen, een 1394-aansluiting, en een microfoon en headset aansluiting te vinden. De usb-aansluitingen functioneren gewoon goed. Echter is de kwaliteit van de headset-aansluiting gewoon belabberd.

koelingsmogelijkheden
Wat me aansprak aan deze kast was de 120mm fan en de 80mm intake fan aan de voorkant. Ik heb deze echter meteen vervangen door stillere exemplaren. Daarnaast heb ik er nog een (80mm outtake) in de zijkant gezet (de sluis waarin normaal gesproken de warmte van de cpu-koeler naar buiten wordt geleid heb ik hiervoor eraf geschroefd)

uiterlijk
Uiterlijk is gewoon geweldig, een ware lust voor het oog. Past ook goed bij de rest van mijn systeem. Vri jstrak, tijdloos design. Alleen jammer van het coolermaster-logo

installatiegemak
installatie ging goed, tot ik het frontpanel eraf moest halen. Ik heb er wel een uur aan moeten trekken voordat ie eraf lag (was in het begin wellicht iets te voorzichtig). Ik heb toen een DVDRW erin gestopt. Toen ik een week later er een DVD-drive in wilde stoppen ben ik er weer 45 min. mee bezig geweest. Toen ik hem er eindelijk af kreeg trok ik gelijk het frontje van mijn DVDRW mee! Deze moet je er dus eerst helemaal uithalen...!

Verder heb ik nog een opmerking over de rechter side-panel. Deze is niet screwless. Je hebt voor een aantal dingen een schroevendraaier nodig, maar dit vind ik nogal opmerkelijk en lastig. het linker side-panel is gewoon wel handmatig te verwijderen.

Op zich heb ik wel wat kritiek op deze kast. Echter zul je voor deze prijs geen betere vinden. Ik heb zelf een exemplaar zonder voeding genomen, en deze kost momenteel net iets boven de 50 euro!

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 5 CAC-T05?