Steelseries Rival Zwart Review
In z’n geheel ben ik er erg tevreden over en zal ik hem zeker blijven gebruiken. De lengte is wel erg wennen maar het is beter dan een te kleine muis. Doordat ik de muis nog maar heel kort gebruikt heb is dit een tussenconclusie en kan dit nog veranderen.
Pluspunten
Lichte muis Voelt lekker in de hand Niet te veel knoppen
Minpunten
Minder features als G500 Muis is lang
Eindoordeel
Deze muis heb ik gewonnen bij de Tweakers Express en hiervoor schrijf ik nu mijn review. Ik heb vanwege tijdsgebrek de muis nog niet lang kunnen testen.
Eerste indruk
De eerste keer dat ik hem zeg vond ik hem erg groot vergeleken met vorige muizen. Ik ben wat rondere muizen gewend en daarom is dit even wennen voor mij. Verder vond ik het uiterlijk mooi met de verlichting.
Licht
De muis is erg licht vergeleken met mijn vorige muis Logitech G500 wat wel prettig is. Hij voelt niet goedkoop aan ondanks het gewicht. De bouwkwaliteit van de kabel en de knoppen lijkt goed te zijn, langduriger gebruik zal moeten bewijzen of dit ook blijft. De scrollwheel voelt degelijk aan en maakt niet te veel geluid.
Knoppen
De muis heeft 2 knoppen voor de duim en 1 knop voor het aanpassen van de DPI. Dit vind ik genoeg en ik hoef ook niet meer knoppen op een muis. Deze knoppen kan je met de software aanpassen naar eigen wensen.
Software
Zoals aangegeven kan je via de software allerlei instelling aanpassen. Daarbij kan je met DPI knop tussen 2 verschillende instellingen kiezen die de precisie aanpassen. De software is minimaal maar dit vind ik wel prettig. Bij installatie moest ik gelijk een firmware update uitvoeren maar ik weet niet precies wat deze gedaan heeft. Wel jammer dat dit niet aangegeven werd.
Conclusie
In z’n geheel ben ik er erg tevreden over en zal ik hem zeker blijven gebruiken. De lengte is wel erg wennen maar het is beter dan een te kleine muis. Doordat ik de muis nog maar heel kort gebruikt heb is dit een tussenconclusie en kan dit nog veranderen.
Eerste indruk
De eerste keer dat ik hem zeg vond ik hem erg groot vergeleken met vorige muizen. Ik ben wat rondere muizen gewend en daarom is dit even wennen voor mij. Verder vond ik het uiterlijk mooi met de verlichting.
Licht
De muis is erg licht vergeleken met mijn vorige muis Logitech G500 wat wel prettig is. Hij voelt niet goedkoop aan ondanks het gewicht. De bouwkwaliteit van de kabel en de knoppen lijkt goed te zijn, langduriger gebruik zal moeten bewijzen of dit ook blijft. De scrollwheel voelt degelijk aan en maakt niet te veel geluid.
Knoppen
De muis heeft 2 knoppen voor de duim en 1 knop voor het aanpassen van de DPI. Dit vind ik genoeg en ik hoef ook niet meer knoppen op een muis. Deze knoppen kan je met de software aanpassen naar eigen wensen.
Software
Zoals aangegeven kan je via de software allerlei instelling aanpassen. Daarbij kan je met DPI knop tussen 2 verschillende instellingen kiezen die de precisie aanpassen. De software is minimaal maar dit vind ik wel prettig. Bij installatie moest ik gelijk een firmware update uitvoeren maar ik weet niet precies wat deze gedaan heeft. Wel jammer dat dit niet aangegeven werd.
Conclusie
In z’n geheel ben ik er erg tevreden over en zal ik hem zeker blijven gebruiken. De lengte is wel erg wennen maar het is beter dan een te kleine muis. Doordat ik de muis nog maar heel kort gebruikt heb is dit een tussenconclusie en kan dit nog veranderen.
Beoordeel deze review: