Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFK4309 Zwart Review

baszie 26 september 2014, 1.891 views

Philips 32PFK4309 Zwart

Prima TVtje voor op de slaapkamer maar ondersteund alleen interactieve CI+ 1.3 modules icm de laatste firmware. Deze firmware is echter vereist om de beloofde PVR functionaliteit te gebruiken

Pluspunten

• Prima beeld
  • Nederland 1 prima te onvangen
  • Full HD via media player geeft primaweergave

Minpunten

• Geen support voor non-interactive CI+ modules
  • Slechts 1 kanaal te onvangen
  • Niet downgradable

Prima TVtje voor op de slaapkamer maar ondersteund alleen interactieve CI+ 1.3 modules dus kijk uit als je deze wilt gebruiken met een wat oudere CI+ module (in mijn geval een paarse smit ci+ module) en bij Ziggo zit. Met de standaard fabrieksfirmware werken alle kanalen prima echter heb je dan niet de beloofde PVR functionaliteit. Om dit te activeren dien je de firmware te updaten met een USB stick wat ik gedaan heb. Helaas kwam ik er achter dat je dan vervolgens alleen nog maar 1 kanaal kan ontvangen, voor de encoded kanalen geeft de TV aan dat je CI module niet (meer) compatible is.

Philips support stuurt je vervolgens naar Ziggo,
Ziggo support stuurt je vervolgens naar Phillips...

Mijns inziens een ongelofelijke bug van het Phillips dev team. De TV werkte prima met de fabrieksfirmware. De door Phillips geleverde firmware downgrade doet het ook niet dus enige oplossing om je TV weer een beetje aan de praat te krijgen is een nieuwe interactive CI+ module kopen van tussen de 50 en 90 euros.

Ik voel mij dus best genaaid, Phillips (voor de PVR functionaliteit) EN Ziggo (geen idee, waarschijnlijk voor de certificering) adviseren je om de laatste firmware te gebruiken en vervolgens zit je met een waardeloze TV. Ik vraag mij nu af of je als consument dan niet gewoon recht heb om deze TV terug te brengen (?)... Via deze weg wil ik ieder geval andere tweakers hiervoor waarschuwen (en mijn eigen frustratie een beetje kwijtraken).

Heb jij ook een Philips 32PFK4309 Zwart?