Seagate Desktop HDD, 3TB Review

cyspoz 26 september 2014, laatste update op 30 september 2014, 783 views

Seagate Desktop HDD, 3TB

Van de schijven is en blijft de ST3000DM001 de meest aantrekkelijke als je opzoek bent naar veel opslag die ook nog een beetje snel is voor een conventionele harde schijf. Helaas kleven er een aantal nadelen aan deze schijf.

Pluspunten

• Performance

Minpunten

• Slechte Kwaliteit

Van de schijven is en blijft de ST3000DM001 de meest aantrekkelijke als je opzoek bent naar veel opslag die ook nog snel is voor een conventionele harde schijf.

Helaas kleven er een aantal nadelen aan deze schijf.

Zo wordt de schijf in zowel Thailand als China gemaakt en is er een verschil in kwaliteit. Bij bestellen weet je niet welke schijf je geleverd krijgt, je kan het uiteindelijk wel zien aan de part nummers 1CH166 en 9YN166. Waarbij laatste uit Thailand komt en de ander uit China.

Bijde schijven hebben een andere firmware. De schijven die ik kreeg hadden allemaal een firmware update nodig. Niet erg handig, aangezien je hiervoor extra handellingen moet uitvoeren en moet booten vanaf CD of USB..

Inmiddels heb ik er al één RMA moeten sturen en mijn vermoeden is dat het niet de laatste zal zijn. De schijven draaien echter met zijn 4-en in een Intel Software RAID5 set. Uitval van een enkele schijf heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd.

Heb jij ook een Seagate Desktop HDD, 3TB?

Meer advertenties