Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G100S Gaming Mouse Zwart Review

D_Jeff 25 september 2014, laatste update op 25 september 2014, 571 views

Logitech G100S Gaming Mouse Zwart

Deze muis heeft een hoge "bang for bucks" verhouding, ligt lekker in de hand en voelt solide aan. Gevoelsmatig is het gewicht zelfs lager dan de B100/B110. Tevens is de muis voorzien van een snelheidwisselsknop, die helaas alleen werkt als de Logitech software actief is.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Solide
  • Gunstige Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Muissnelheid wisselknop werkt alleen via Logitech Software

Aanleiding
Na bijna 5 jaar aan dagelijks en zwaar gebruik begon mijn B110 muis lichte tekenen van ouderdom te tonen: Het scrolwiel had er niet erg veel zin meer in.
Even bedenkend dat de B110 muis destijds 9 euro was en in games zoals COD MW 2, AC prima zijn taak deed, was dit voor mij de reden om opnieuw voor een Logitech muis te kiezen.

Ik piep Jou!
Ik zocht weer een lichte muis met draad en een die geen knoppen voor navigeren heeft bij het duim/pink gedeelte.
Na een beetje rondkijken en vergelijken heb ik besloten om iets duurdere muis te gaan en Alternate bied de muis momenteel aan voor 25,-. Dat vind ik precies een mooi prijsje voor een nieuwe computer pieper.
Zaken die een verder een rol speelde waren de vormgeving, gewicht en de hogere sensorsnelheid.
Een muis in de vorm van een Cyborg MMO 7 spreekt me niet aan en draadloos werkt met een accu / batterijen, wat naar mijn mening de muis te zwaar maakt.

Inhoud doosje
In de doos vond ik een handleiding, verwijzing naar Logitech site en de mousepiece himself.

Aan de verpakking is duidelijk te zien dat de markteting afdeling van Logitech heeft nagedacht over de presentatie. Het product kan zo in een random warenhuis / supermarkt zich zelf proberen te verkopen.

Piepend moment van de waarheid
Logitech beweerd iets verfijnde materialen gebruikt te hebben, zodat de muis minder weerstand heeft op een houten ondergrond. In vergelijking met de basis muis kan ik inderdaad melden dat de muis verminderde weerstand heeft en soepeler over de houten ondergrond glijdt. Over het gewicht is evenmin weinig te klagen: De G100S voelt zelfs lichter aan dan de B110.

Verder ligt de muis goed in de hand en voelt solide aan. Over de bouwkwaliteit is zeker nagedacht.

Installatie van een USB muis met draad is tegenwoordig geen hoogvliegers kunst meer zoals dat was ten tijde van Windows 98. Windows 7 herkent de muis netjes en zonder herstart kan ik de basis muisopties aanpassen.

Helaas staat de sensorsnelheid standaard laag afgesteld. Vermoedelijk om het gebruik van Logitech eigen software aan te moedigen. Ook valt op dat zonder de software de snelheidsregelknop niet werkt.
Een gemiste kans, want bijvoorbeeld de Dell OEM muizen hebben deze knop ook en werkt wel zonder installatie van extra drivers of software.

Software

Op de site van Logitech is de Logitech Gaming Software te downloaden voor deze muis.
De software heeft ondersteuning voor profielen en er kan een game gekoppeld profiel gemaakt worden. Op de andere tab zijn de instellingen te vinden van de snelheidswisselknop, waar 1 tot 4 verschillende snelheden geprogrammeerd kunnen worden.

De Interface is verder simpel en overzichtelijk gehouden.

De G100S is een muis die op het moment van schrijven 25 euro kost en daardoor veel waar voor je geld biedt. De muis heeft een goede bouwkwaliteit en een opvallende uitstraling.
Helaas werkt de snelheidswisselknop niet zonder de software van Logitech, wat een gemiste kans is.

Heb jij ook een Logitech G100S Gaming Mouse Zwart?

De DPI knop werkt gewoon, zonder software. De opties zijn dan 1000/1750/2500 DPI.