Seagate Desktop HDD, 3TB Review

MeZZiN 24 september 2014, laatste update op 27 december 2016, 439 views

Seagate Desktop HDD, 3TB

In totaal 4 schijven in mijn bezit. Allemaal ge´nstalleerd in mijn Synology NAS. Ze zijn allemaal al terug geweest voor Garantie. Geen aanrader.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Goede garantie

Minpunten

• Hoge failure rate
  • 7 disks al onder garantie laten vervangen

Na een jaar

Ik heb nu ongeveer een jaar een Synology NAS en begonnen met 1 schijf. Deze was direct DOA en kon omgeruild worden. Na een maand of 2 een extra schijf gekocht exact hetzelfde type. 6 maanden later was die ook stuk. Opgestuurd voor garantie maar wel een nieuwe besteld omdat ik geen maand kon wachten. Netjes ge´nstalleerd rustig wachten op de schijf die terug kwam van garantie. Schijf kwam terug repaired en weer terug ge´nstalleerd in de NAS. Dus nu met drie schijven door. Toen vlak voor de vakantie viel weer een schijf uit dus nog maar een keer een schijf besteld om mijn RAID set weer compleet te maken. Maar geen tijd om voor garantie terug te sturen. Na de vakantie viel de derde schijf uit dus weer een incomplete RAID set en met 2 schijven wachten op garantie. Dus nu de NAS versie maar gekocht in de hoop dat het beter gaat ipv weer hetzelfde te kopen die stuk gaat naar 6-9 maanden. Gelukkig is de garantie goed van Seagate traag maar elke keer wel opgelost.

Na 2 jaar

Nog 2x een disk failure een nu buiten garantie. De rest lijken het nu goed te doen. Geen goede betrouwbaarheid helaas. Tijd voor betere schijven ga nu mijn NAS upgraden en kijken of ze nog mee willen doen met de nieuwe NAS anders moet ik ze allemaal vervangen. Maar geen aanrader deze schijven.

Na 3 jaar

Gaat lekker weer een drive stuk. Dit was er een van de vervangende batch. Na 9000 uur is hij er mee opgehouden weer met bad sectors. Helaas geen garantie meer. Nog 2 drives over deze geplaagde reeks (dit zijn recente 10000 op de teller schijven) ben benieuwd. Geen groot succes helaas.

Heb jij ook een Seagate Desktop HDD, 3TB?

Meer advertenties

Ik heb ook 2 van deze schijven die allebei gecrasht zijn, 1 van de 2 was opnieuw te formatteren dus die is deze ronde (nog) niet teruggestuurd en doet weer dienst in de Synology DS411j. voor de andere heb ik nu de nieuwere versie uit Thailand gekregen.
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de vervangende HD's van Seagate.
Late reactie maar wel eentje met wat meer ervaring ^_^ Wel weer een schijf die overleden is 9000 uur op te teller was een vervangende versies. Heb er nu nog maar 2 over hoop dat deze het nog even uithouden maar dit waren refurbished drives dus heb niet veel hoop.

Maar die NAS versies zijn wel prima die staat al op 20k en geen enkel probleem.
Ze gaan er over een paar dagen in had al weer een schijf extra moeten kopen omdat het een maand duur voordat ik ze pas terug heb. Maar ik heb nu 1 nieuwe gekregen en 1 refurbished. We gaan het zien de nieuwe gaat op de plank de refurbished in mijn NAS kijken hoe lang we er nu weer lol van hebben. Ik reken zelf op een nieuwe foute schijf in een maand of 5-6.