MSI GeForce GTX 760 2GB Review

Ramoonster 24 september 2014, laatste update op 26 september 2014, 509 views

MSI GeForce GTX 760 2GB

Redelijke kaart voor 1080P gaming, echter is de koeler vrij brak, en zit je 2GB GDDR5, behoorlijk snel vol.

Pluspunten

• Reference PCB, dus gemakkelijk waterblokken voor te krijgen.
  • Genoeg aansluitingen
  • Goede prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Luid
  • 6-pin aansluitingen zitten halverwege de kaart

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Reden

Ik heb voor mijn aller eerste game-PC de MSI GTX 760 2GB gekocht, aangezien de GTX 760 lekker goedkoop was, en geschikt voor 1080P gaming.

Prestaties

Kortuit, voldoende.
Het is een kaart die prima mee kan op ultra, met een FPS van rond de 40 in de meeste games, echter, dat is voor de games die niet zoveel geheugen gebruiken.
In een potje Battlefield 4 of Watch_Dogs zit je geheugen al erg snel vol, maar in games als Grand Theft Auto IV (ben benieuwd hoe het gaat met V), DiRT 3, COD:Ghosts en dat soort games, trekt hij het prima, en is het geheugen niet snel vol.

Benchmarks*:
DiRT 3: 80-110 95 (4xMSAA, ultra 1080P)
Battlefield 4: 50-70 60 (4xMSAA, ultra 1080P)
Tomb Raider 2013: 38-60 49 (FXAA, 16X, ultra 1080P)

Overklokbaarheid

Aangezien de keoling op de kaart ronduit slecht is, kan je hem ook niet goed OC'en, als je hem ook maar lichtjes overklokt, zit 'ie zo aan de 100 graden
Maar als je er een hebt met een betere koeler als een DCUII, TwinFrozr of ACX is het volgens mij een goede overklokker, maar met deze koeler kom je niet ver.

Warmte- en geluidsproductie

Met deze koeler is het echt een heethoofd, je zit zo aan de 100 graden, zeker als je hem lichtjes OC'ed.
Je moet de blower ook echt onder de 45% laten draaien, anders lijkt het alsof er iemand naast je aan het stofzuigen is....

Benckmarks**:

DiRT 3: 94-96 95 (4xMSAA, ultra 1080P)
Battlefield 4: 94-96 95 (4xMSAA, ultra 1080P)
TombRaider 2013: 89-96 92.5 (FXAA, 16X, ultra 1080P)

Het is een niet al te dure kaart, met voor zijn prijs goede prestaties.
Hij speelt alles(op Watch_Dogs na) op ultra met een stabiele FPS, in W_D moet je hem jammergenoeg wel naar high zetten, wil je hem soepeltjes kunnen spelen, maar zelfs dan zakt 'ie zo nu en dan onder de 20FPS.

*Verdere specs.:
-I5 4430
-8GB Vengeance 1600 1x8
-ASRock Z87 Extreme4
-Corsair CX600M
-Corsair H75 voor CPU

**45% fan speed = 1590 RPM

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 760 2GB?

Mijn 770 lightning heeft ook maar 2gb geheugen, maar mijn geheugen loopt op ultra niet 'vol' in bf 3&4, het hangt veelal van je instellingen af. In dit geval dus vaak je AA instellingen. Ik vind de uitleg waarom je kaart een bepaalde performance geeft verre van goed. Je gooit het op de 2gb geheugen, maar op 1080p is dat zelden een probleem, dat probleem is alleen voor hogere resoluties weggelegd. Met 2 tot 4x AA kan je nagenoeg alles op ultra spelen met een 770. (watchdogs uitgezonderd).

Je kaart heeft die performance vooral vanwege minder rops, cudacores enz enz., Daarnaast is het handig als je bepaalde beweringen doet, dat je deze ook probleemloos kan onderbouwen (plaatsjes/grafieken) Ik raad je aan je tekst nog eens te herzien.
Ik ben nu even bezig met een paar metingen van tempratuur, FPA en daarbij dus ook de bij behorende instellingen, dus dat komt allemaal nog!
Ik heb nu bemchmarks toegevoegd, en de daarbij horende settings!