Nokia 6600 Fold Zwart Review

Pete 9 maart 2009, laatste update op 9 maart 2009, 970 views

Nokia 6600 Fold Zwart

Pluspunten

• mooi design
  • goede afwerking
  • voelt stevig aan
  • veel features

Minpunten

• snel vlekken/vingerafdrukken
  • "tik"-gevoeligheid niet instelbaar
  • batterij snel en onverwacht leeg

Aanschafoverwegingen
Ik heb deze telefoon aanschaft vanwege het design, het formaat (niet te groot) en de grote hoeveelheid mogelijkheden. Aangezien ik mijn telefoon altijd in mijn broekzak heb was het belangrijk om een niet te grote telefoon aan te schaffen. Hierdoor viel mijn keus op een clamshell telefoon aangezien deze een redelijk schermformaat hebben.

Uiterlijk
Het is een erg mooie/glimmende telefoon. Als de telefoon uitgeklapt is kun je het schanier niet zien aan de buitenkant en is het een erg slanke telefoon. Een nadeel is dat hij snel vetvlekken en vingerafdrukken heeft. Het schermpje aan de buitenkant is niet zichtbaar als er niets weergegeven wordt.

Features
De telefoon heeft bijna alles wat je je maar kunt wensen. Het enige wat in mijn optiek ontbreekt is WLAN. De gesprekskwaliteit is goed net als de ontvangst van zowel GSM als 3G. De camera geeft goede beelden, maar genoeg licht is gewenst. De nachtmodus is niet echt nuttig.

Gebruiksgemak
De telefoon is gemakkelijk in gebruik. Het openen van het scherm gaat automatisch met een knopje aan de zijkant. Alls de telefoon ingeklapt is kun je de tijd te zien door twee tikjes met je vinger geven. Dit werkt heel aardig. Echter wanneer je gebeld word betekenen de tikjes "mute". In je broekzak gebeurt het dus soms dat je je telefoon niet hoort omdat deze per ongeluk gemute word.

Batterij
De batterij gaat ongeveer 2 dagen mee wanneer de telefoon goed gebruikt wordt (email lezen en half uur per dag bellen). Dit is aan de korte kant, helemaal aangezien de periode tussen de eerste waarschuwing en het uitvallen van de telefoon erg kort is. Ook is de indicator te "positief" over de hoeveelheid batterij.

Heb jij ook een Nokia 6600 Fold Zwart?