Specificaties 5,5" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

OnePlus One 64GB Zwart Review

Sammekl 24 september 2014, laatste update op 24 september 2014, 591 views

OnePlus One 64GB Zwart

Na anderhalve maand ben ik nog steeds zeer tevreden over de OnePlus. Al was de telefoon 500-600euro, zou ik de telefoon gewoon weer kopen.

Pluspunten

• Design
  • Frontcamera
  • Software
  • Accuduur & oplaadsnelheid

Minpunten

• Beschikbaarheid
  • Klein aanbod in beschermhoesjes
  • Camera is niet geschikt in het maken van fotos en videos met slechte belichting
  • Oorspeaker bij het bellen is te zacht in drukke ruimtes
  • Geen 4G op KPN netwerk (geen 800MHz band)

27 juli, de dag dat ik mijn OnePlus invite met veel geluk won op het officiële OnePlus forum, ik sprong een gat in de lucht. Natuurlijk had ik de telefoon al binnen enkele minuten besteld.

6 augustus was het dan eindelijk zo ver, mijn OnePlus werd bezorgd.

Inmiddels heb ik het toestel al ruim anderhalve maand in gebruik. Ik heb geen enkele spijt van mijn aankoop, al helemaal niet als ik mij bedenk dat het mij slechts 310 euro heeft gekost inclusief verzendkosten.

De nadelen die heb ondervonden:
- Beschikbaarheid, hier had ik zelf niet heel veel last van aangezien ik vrij snel een invite had gewonnen
- TPU cases waren begin augustus erg zeldzaam, inmiddels is er iets meer aanbod maar nog steeds niet genoeg.
- Slechte fotos en videos met backcamera in het donker, ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat deze geweldig zouden zijn.
- Het geluid uit de oorspeaker is niet hard genoeg in rumoerige ruimtes.
- Geen 4G mogelijk op het KPN netwerk aangezien de OnePlus geen 800MHz ondersteund

Voor de rest ben ik meer dan tevreden over dit toestel. Het design is ontzettend mooi. Het besturingssysteem (Cyanogen CM11) voelt stukken beter aan dan standaard Android.

De accuduur is absurd als je het vergelijkt met nieuwe toestellen van dit moment. De bijgeleverde oplader biedt een veel kortere oplaadtijd dan standaard laders, ik haal tot wel 1.5% per minuut (vol in een uur).

Heb jij ook een OnePlus One 64GB Zwart?

Meer advertenties

Zou je misschien een foto kunnen plaatsen met slechte backcamera? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Ik zou er vanavond eentje voor je maken aangezien het dan donker is :P
Het is één van de grootste kwaaltjes bij mobiele telefoons dus het probleem is zeker niet een OnePlus probleem. De fotos hebben een stuk minder contrast in het donker, kleuren worden al snel grijs, wit of zwart. Er ontstaan sneller vlakken met één kleur, als of het een slechte codec is
Klein aanbod in beschermhoesjes? Ik zie er genoeg op Ebay staan hoor. Daarnaast is het probleem van de camera bij mij ook wel herkenbaar.
Er staat ook in mijn review dat het aanbod inmiddels een stuk groter is, echter nog niet groot genoeg naar mijn mening. Toen ik mijn telefoon had besteld ging ik direct op zoek naar een hoesje, mijn voorkeur was eentje van Cruzerlite. Echter, alles van Cruzerlite was uitverkocht, op de paarse na.

Ik heb vervolgens een ¤4 case op Ebay besteld uit Engeland, deze is op zich prima, alleen een beetje slecht ontworpen. Gaatjes van de microfoons zitten net naast de plek waar daadwerkelijk de microfoon zit...

De hoesjes die op Ebay staan zijn bijna allemaal de zelfde, een goedkoop siliconen TPU case uit China, het is wachten op de grotere TPU case merken die met een goede OnePlus case op de markt komen