Specificaties WiFi-AC (5GHz) max. 583Mbps met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Linksys Wireless Mini USB Adapter AC 580 Dual Band Review

nosehook 23 september 2014, laatste update op 23 september 2014, 1.170 views

Linksys Wireless Mini USB Adapter AC 580 Dual Band

goed product

Pluspunten

• Klein
  • Simpele installatie
  • goed bereik

Minpunten

• grote doos voor kleine adapter

Omdat ik mijn powerline (TP-Link TL-PA201) op de nieuwe TV aan wil sluiten en ik wil voorkomen dat er teveel powerlines op mijn stopcontacten zitten (vertraging in data) besloten om op de 5GHz band te gaan werken en op die manier media te streamen naar mijn ZOTAC ZBOX AD02. Vanmiddag gekocht bij BCC voor 32 euro en een beetje en meteen aan de gang mee gegaan.

De setup:
- ZOTAC ZBOX AD02
- Windows 7
- TP Link AC1750
- QNAP TS-412
- AC580

Het geheel komt in een relatief grote door voor een klein apparaat. In de doos zit een handleiding, een CD en de adapter.
Omdat de AD02 geen CD drive heeft via de website zonder probleem de installatiesoftware gedownload en de adapter geinstalleerd.

Het bereik van de interne WIFI antenne was 5 streepjes en de 2,4 GHZ van de adapter heeft dat ook. De 5GHz band geeft 4 streepjes op de 7 meter naar mijn router (incl +/- 70 cm beton).

Momenteel draait Thirteen days in 1080 en dat loopt zonder enige problemen.

Heb jij ook een Linksys Wireless Mini USB Adapter AC 580 Dual Band?