Specificaties Soundbar met subwoofer en 2x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Philips HTL9100 Review

XzitoTestpanel 23 september 2014, laatste update op 23 september 2014, 527 views

Philips HTL9100 (Testpanel)

TLDR; strak design,prima geluid ,uitgebreide functies, gebruikers vriendelijk.

Pluspunten

• bluetooth
  • Draadloos
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Led lampje op soundbar
  • Verbinding

Geluidskwaliteit Score: 5
Ontvangst
Als winnaar (1/3) van de Philips HTL9100 tijdens de Tweakers Express naar gamescon
Ik was met twee broers met Tweakers meegegaan, wij hadden 3 lotnummers en ontvingen de soundbar.

Vorige week donderdag ontving ik de soundbar naar het ophalen bij het post kantoor was een erg grote doos. Helaas moest ik gelijk door naar werk maar de uren op werk gingen snel en was zo thuis om aan de soundbar en gelijk aan de slag.

UItpakken
Ik wist dat de soundbar gebruikt was in de trein van de Tweakers Express, dat was ook te merken door de lichtelijke gebruikers sporen op. Helaas een grote kras aan de achterkant van de Sub maar die staat in een hoek dus daar zie je niks ook was die erg stoffig maar dat was zo verholpen

Bouwkwaliteit
De totale bouwkwaliteit is erg goed ook fijn dat er een ophang/beugels systeem wordt meegeleverd met de doos om hem eventueel aan de muur bevestigen.
De Subwoofer
De subwoofer ziet er strak uit geen overdreven logo's en vond het fijn dat er al voetjes met dopjes zodat hij netjes op de parket vloer kan staan.

Soundbar/Speakers
De soundbar is erg lang maar de twee speakers die je loskoppel en kan plaats waar je wilt bereik van 10 meter. Het enige minpuntje bij de soundbar is de Led lampje die erg vel is en constant aan staat bij gebruik. Met afmetingen van 105 cm breed is de soundbar wel lang hij paste maar net op mijn tv meubel

De twee speakers gaan erg lang mee op hun accu dus je hoeft ze niet met regelmaat weer in de oplader te leggen.
Vormgeving
Een strak en simpel design het totale pakket ziet erg mooi strak uit.

Featureset
Zelf was ik erg blij dat hij via bluetooth ook kon afspelen. moment dat ik thuis kwam gelijk de speaker aangesloten batterijen in de afstandbediening en gelijk bluetooth aan verbinding gemaakt met mijn Nokia 1520 en hij deed het gelijk. De ochtend erna maar eens uitgebreid gaan kijken wat de mogelijkheden waren met de Philips HTL9100.
Draadloos
De twee speaker die je kan loskoppelen van de soundbar en plaatsen waar je wilt. zelf heb ik de speakers achter bij de bank geplaatst voor het surround effect

Geluidskwaliteit
De totale geluidskwaliteit is erg goed helaas heb ik zelf geen fatsoenlijke geluids- systeem als maatstaf echter vond ik de muziek zuiver klinken. De subwoofer heeft soms problemen met de verbinding waardoor geluid soms onderbreekt of vervormd en daarna weer normaal veder gaat.

Films
Nog geen films meegekeken, wel series moet zeggen game of thrones s3 beviel erg goed en met volle glorie van de intro kunnen genieten. Vindt het supervet om de geluiden van wapens achter mij te horen van de speakers misschien wordt het tijd voor xbox one met destiny zodat ik een shooters kan testen op de console.

Basweergave
Via de afstandbediening kan je de bas en trebel instellen er zijn 8 kleine led lampjes die de volume van de bas/treble aangeven het zelfde gaat met de volume.
Echter is mijn verstand van audio niet zo uitgebreid maar vind ik de bas lekker klinken als ik mijn drum&base op heb.

Aansluitingen
Was erg blij dat er meerdere aansluitingen mogelijkheden: 2x hdmi tot 3.5mm jack en optische ingang. Daardoor kon ik gemakkelijk me tv/ps3 verbinden.

Prijs.
Zelf had ik nooit de beschikking over een dure audio set, 90% van de keren dat ik muziek luisterrede was het via mijn Shure oordopjes of thuis met mijn Sennheiser koptelefoon dit was misschien vanwege mijn huidige woon accommodatie. Echter nu een leuke tv in de huiskamer met de Philips HTL9100. Voor de prijs van 550,-

Wij hebben laast een 2de Philips HTL9100 gekocht voor de niet samenwoonde broer want wij vonden dat hij ook wel fatsoenlijk geluidssetje kan gebruiken.
De prijs van de Philips HTL9100 is wel okey. ik denk als hij rond de 300 euro zou kosten dit een erg populair product wordt.
Als het ooit weer tijd wordt voor een nieuwe TV dan wordt het ook tijd voor nog een mooie geluidssetje.

Telefoon ligt helaas op werk dus heb niet meer foto's tot mijn beschikking.

Heb jij ook een Philips HTL9100?