Specificaties Draad(loze) buitencamera - Bekijk alle specificaties

Foscam FI9805W Review

brabobakker01 21 september 2014, 915 views

Foscam FI9805W

Een goede prijs voor de kwaliteit dat je er voor krijgt.

Pluspunten

• Goede cam, en zeker zijn prijs waard.
  • Helder scherp beeld
  • Degelijke ophanging
  • Bij donker zijn de Leds op 25 meter ruim effectief
  • Bedrading, goed waterdicht tov op Cam.

Minpunten

• Voor de prijs / kwaliteit verhouding heb ik geen klachten
  • Software logisch wat minder.. Gebruik het gratis Ispy voor alle mogelijkheden
  • Voor beginner wat omslachtig ( wat netwerkervaring is wenselijk )

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Van laag naar hoge resolutie
Ik heb eerst de Ebode IPV58 getest maar de beeldkwaliteit was dermate slecht dat ik deze Cam vervangen heb voor de HD versie van Foscam en dat was een behoorlijke vooruitgang.

Beelden en optiek
Optiek:: 80% van centrum is scherp, de randen inderdaad iets teruglopend maar niet storend voor een bewakingscamera. Deze Foscam doet wat ie moet doen.. bewakingsbeelden maken. Het is geen filmcamera met toeters en bellen. Via wifi verliep niet alles zo als geplant. na wat testjes heb ik direct een UTP getrokken om ergernis te voorkomen. Ineens waren de oneffenheden van wegvallende verbindingen de wereld uit en is de camera probleemloos te benaderen via het I.P adres.

Software:
Naar mijn inziens kan je geen zware professionele oplossingen verwachten van een Cam die rond de 140 euro kost. Gebruik het gratis Ispy dat een oneindige mogelijkheid heeft. Je betaald alleen voor de plugins, en wie een kleine reclame-banner niet storend vindt kan zijn hart ophalen in de veel instellingen.

Wifi
Wifi zit er op maar blijft een middel als het echt niet anders kan. ivm de HD beelden gaat er veel data door de lucht. Gebruikt als het kan toch utp of homeplug.. Gebruik een vast IP in de router!.
Voor een beginner is de de Foscam FI9805W wat omslachtig met instellingen. Een beetje netwerkervaring kan dan ook geen kwaad.

Gaten hakken ??
Begin daar niet aan ! Maak een aansluitkoppeling in een buitenkastje. Dat scheelt gaten boren. Hierdoor wel heb je wel een superwaterdichte-Cam. Uiteraard het nadeel is de kluit bedrading met koppelingen.
In ons geval gebruik een stuk pvc-pijp met draaideksel boven en een verloop 110 > 50 voor de bedrading aan de onderkant. De draaidop heeft als voordeel dat je overal nog makkelijk kan bijkomen.

De Foscam FI9805W.. ( een aanrader )

Heb jij ook een Foscam FI9805W?

Je zal zelf best wel begrijpen wat je beschrijft.
Maar ik dus helemaal niet.
Kun je het verduidelijken met foto's
Dus wat en hoe je nu precies die 110 mm afvoer buis gebruikt hebt.
En ook graag een foto om de kwaliteit van de camera te beoordelen.
Ik heb zo te zien dezelfde camera uitvoering, maar geen 1280x960 .
Maar ik vind de kwaliteit niet goed genoeg, vandaar mijn vraag om te vergelijken.
Dan graag een met moot helder weer en een nacht opname.
en bij mij werkt WIFI wel goed, maar is natuurlijk afhankelijk van muurdikte en afstand.
Paar plaatjes zou het verhaal een stuk duidelijker maken inderdaad.

En bij een camera is het ook wel fijn om wat testplaatjes (dag/nacht) en evt. filmpjes te zien. Dat is immers één van de belangrijkste aspecten waar je een camera op uitkiest.
Ik zou je oplossing wel eens willen zien met aansluitdoos. Heb er al 1 hangen en wil er wat bij hebben.
Zou je eens een foto van je constructie kunnen maken?