Specificaties 5GHz WiFi-ac + 4G-router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Asus RT-AC68U Zwart Review

baschie 20 september 2014, laatste update op 20 september 2014, 3.941 views

Asus RT-AC68U Zwart

Enorm eenvoudig te installeren, hoge snelheid als je in dezelfde kamer als de router zit. Maar het bereik is voor de hoge prijs echt bedroevend, zelfs na veelvuldig spelen met instellingen, zoals het kiezen van een totaal ongebruikt kanaal en het omhoog schroeven van het vermogen.

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Snel als je in de buurt zit
  • Enorm veel opties

Minpunten

• Slecht bereik
  • Als range extender bedroevend
  • Duur voor zo weinig bereik

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 1
Ik heb deze router aangeschaft omdat ik met mijn Ziggo Ubee wifi-modem en een Sitecom N300 range extender nog steeds niet genoeg snelheid in de slaapkamer van mijn 75m^2 appartement had om met mijn Ipad Mini Retina gedownloade HD films af te spelen. Ik hoopte dit 180 euro kostende monster de 15-20 meter wel zou kunnen overbruggen. Helaas!

Na installatie heb ik in mijn slaapkamer nog steeds nauwelijks genoeg bandbreedte (max 1.6MB/s, terugvallend tot 512KB/s en vaak zelfs 0), zelfs al staat hij 5 meter dichter bij mijn slaapkamer dan mijn Ziggo modem. Ik heb daarna geprobeerd hem in te zetten als vervanger van mijn 3.5x goedkopere range extender, maar geheel onverwacht presteert hij zelfs nog slechter dan die Sitecom! Toegegeven, af en toe haal ik snelheden van 4mb/s, maar meestal heb ik helemaal geen verbinding. Op 5 meter van mijn slaapkamer en op 12-15 meter van de modem!!

Heb jij ook een Asus RT-AC68U Zwart?

Oude fimware flashen (<=.63) en je hebt weel super-bereik en snelheid. De nieuwe firmware is inderdaad kak door de FCC regulations.
Ik heb er ook een en het bereik is bij mij prima (3 verdiepingen door beton).
Vandaag een reeks onverklaarbare dingetjes gehad en inderdaad sinds ik een paar weken terug een firmware update gedaan heb lijkt het bereik wat minder. Ik heb nu versie 3.0.0.4.376_1665. Wat bedoel je precies met (<=.63) en waar vind je die?
3.0.0.4.374.5656 moet je hebben :D
.63 was merlin :) en bedoelde eig. .43 :)
Hier lijkt iets geks aan de hand te zijn. Hoe is de router aan je modem verbonden?
Wat voor huis woon je? Beton met stalen deuren? :+
version 3.0.0.4.376.1665 heeft maar even online gestaan en is vanwege foutjes/instabiliteit binnen 1 dag offline gehaald.
De laatste versie is op dit moment version 3.0.0.4.376.1663
Thanks Dima_2005 & Von Henkel, heb 1663 gedownload en ga die eens proberen.
En? Hoe is je bereik nu?
Prima. Maar we zitten ondertussen ook wel weer een paar versies verder.
Ok....mooi...ben namelijk een router aan het uitzoeken voor mijn pa en deze komt eigenlijk wel goed uit qua specs en reviews.
Zijn er nu nog zaken voor jou die niet goed werken enzo?
Nee, voor mij eigenlijk niet. Ik ben er wel tevreden mee.