MSI Gaming Series GS70 2PE-290NL Stealth Pro Review

Mert-Kay 20 september 2014, laatste update op 21 september 2014, 1.034 views

MSI Gaming Series GS70 2PE-290NL Stealth Pro

Dus daar stond ik. Ik had een nieuwe laptop nodig. Voor privé gebruik en voor mijn opleiding waar ik echt krachtige stuff nodig had om te werken. Mijn vorige gaf het op en kon ik echt niet mee leven. Ik had iets anders nodig. En toen zag ik het...

Pluspunten

• Elegante Dunne design
  • Awesome Hoge prestaties
  • Langdurige intensieve gebruik
  • Prachtige verlicht toetsenbord

Minpunten

• Het kan maximaal 90 graden worden.
  • Mousepad is niet fijn in de hand.
  • Windows 8.1, even wennen.

Veel research gedaan of dit de juiste keuze was, qua prijs moet je ook risico's durven te nemen. Ik las alleen dat de laptop heet zou kunnen zijn en je handen zou kunnen verbranden. Dit was het enige waar ik bang van werd, aangezien hitte performance kon schaden. Aangezien ik toch 30 dagen garantie had, kon ik net zo goed een poging wagen om alles te testen, benchmarken, etc.

Om te beginnen, laptop was mooi verpakt met caring. Als hij opstart is hij dankzij de twee SSD's binnen 7 seconden opgestart. En alle benchmarks die ik deed lieten zien dat deze laptop krachtige was in performance. Hitte heeft in ieder geval geen problemen gegeven, dankzij de cooler die in de laptop zit.

Nu ik er toch over heb, de cooling systeem is een hele slimme. Als de graphicskaart te heet word, dan wordt de linker cooler geactiveerd en als de processor heet word, de rechter. Zo is alles optimized, en netjes.

Mousepad was niet de meest comfortable ervaring, maar omdat ik alleen maar een externe muis gebruik, maakt dit niet uit. Windows 8.1 en alle onnodige dingen die erbij horen zitten helaas wel in deze laptop, maar als je software zoals StartIsBack erin voegt, heb je hier totaal geen last meer van. Dit waren mijn enige mogelijke negatieve punten. Voor de rest is het een beast van een laptop. En nog een mooie ook. Als je het geld heb, zou ik hem direct aanraden. Ik heb nog niet eens alle positieve punten vermeld.

Gewoon een goede laptop. Get it, now!

Edit: Voor mensen die geintereseerd zijn in de benchmarks: http://www.3dmark.com/3dm/3833683

Heb jij ook een MSI Gaming Series GS70 2PE-290NL Stealth Pro?

Sorry, maar 8.1 een minpunt? Dat is gewoon de toekomst.. Je kan hem zelf nog downgraden.
8.1 kan voor iedere persoon anders worden ervaren. In het begin had ik er last van, maar nu ben ik er aan gewend geraakt en vindt ik het handig. Ik kijk uit naar Windows 10.