Wiko Highway Oranje Review

bartlauwers 20 september 2014, laatste update op 5 oktober 2014, 1.180 views

Wiko Highway Oranje

Prima smartphone voor deze prijs. Dual sim was één van de eisen. De bouwkwaliteit is niet fantastisch, en de cameralens is zeer kwetsbaar: neem meteen een hoesje! (zijn nog niet echt goed verkrijgbaar in NL)

Pluspunten

• Dual sim
  • nauwelijks bloatware

Minpunten

• Bouwkwaliteit, bijv. simlade's sluiten niet super netjes
  • Bug in dual-sim functionaliteit: telefoon belt met andere sim ondanks gekoppeld contact
  • Zelf updaten naar Android 4.4.2
  • Kan niet tippen aan topmodellen van andere merken, maar hij kost ook maar pakweg de helft.
  • Camera steekt uit: lens is ZEER kwetsbaar. (krassen, snik)

Update 5-10-2014: Hoesjes in Frankrijk verkrijgbaar bij ProtectEcran.com (franse site, hoesje = "coque"). Duurde bij mij een weekje voor die er was, prima hoesje!

Heb jij ook een Wiko Highway Oranje?

Raad je het product wel aan?
Ik vind de prijs namelijk wel aanzienlijk goed.
Heb em nu wat langer. Hij bevalt prima, maar niet zo stabiel als Windows Phone. Heb verder geen eerdere Android ervaring. Je moet er niet teveel van verwachten in vergelijking met de "premium" merken, denk ik, maar qua bang for buck kun je(in mijn ogen) niet echt meer krijgen, behalve als je zelf een China Phone importeert.

Dus, ja, ik raad 'm zeker aan, maar verwacht er voor die ¤300 geen topprestaties van. Voor normaal gebruik voldoet ie echter prima!